Juho Hänninen jest najbardziej utytułowanym kierowcą w sześcioletniej historii cyklu Intercontinental Rally Challenge dzięki zwycięstwu w Geko Ypres Rally. „Latający Fin” młodego pokolenia wygrał 10 z 28 przejechanych rajdów, a zespół Skody odnotował 24. triumf iwyprzedził o jeden dotychczasowego lidera – Peugoet’a.
W walce o zwycięstwo w belgijskiej rundzie IRC walczyli przede wszystkim Juho Hänninen, Andreas Mikkelsen, aktualny Mistrz IRC oraz lokalny matador - Freddy Loix. Dwóch pierwszych reprezentuje barwy Skody, o punkty dla Peugeot’a konkurował „Fast Freddy”.
W rajdzie nieosiągalny dla rywali był Juho Hänninen. Fin wygrał 12 oesów i niemal bezbłędnie zmierzał do mety. Nawet taki specjalista od tutejszych tras jak Freddy Loix nie mógł nadążyć za tempem kierowcy Skody, choć różnice na poszczególnych odcinkach specjalnych były symboliczne. W rezultacie Juho zwyciężył w rajdzie (to pierwsze zwycięstwo Fina w imprezie od czasów fantastycznego Henriego Toivonena, który dokonał tego w 1984 roku), Loix zameldował się na drugiej pozycji, a podium uzupełnił Pieter Tsjoen.
"Jestem bardzo szczęśliwy, to jedno z moich najważniejszych zwycięstw w karierze" - powiedział Juho Hänninen - "Przyjeżdżając tu nie wierzyłem, że mogę pokonać Freddy'ego w jego domowej rundzie, ale udało nam się to i to jest fantastyczne. Samochód świetnie się spisywał, ustawienie było perfekcyjne i nic nie musieliśmy zmieniać”.
Andreas Mikkelsen odpadł z rywalizacji w sobotę, po tym jak przestrzelił zakręt i ugrzązł w rowie. Z pomocą przybiegli kibice, którzy wyciągnęli rajdówkę. Chwilę później okazało się, że uszkodzeniu uległo zawieszenie i Norweg nie był w stanie jechać dalej.
Doskonałym wynikiem (życiowym) popisał się Michał Sołowow pilotowany przez Macieja Barana. Polska załoga jadąca Peugeot’em 207 S2000 przez cały rajd kontrolowała sytuacje (choć nie obyło się bez drobnych przygód) i stoczyła piękny pojedynek z Patrikiem Flodinem, w rezultacie wychodząc obronną ręką z czwartym miejscem w rundzie IRC, a piątym w generalce rajdu. Tym sposobem Polacy zdobyli 11. punktów w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy i awansowali na czwartą lokatę w cyklu.
48. GEKO YPRES RALLY1. Juho Hänninen/Mikko Markkula (FIN) Skoda Fabia S2000 (2:36.52,7)2. Freddy Loix/Lara Vanneste (B) Peugeot 207 S2000 (+46,5)3. Pieter Tsjoen/Eddy Chevaillier (B) Skoda Fabia S2000 (+2.14,6)4. Patrick Snijers/Johan Gitsels (B) Mini S2000 (+2.55,7)5. Michał Sołowow/Maciek Baran (PL) Peugeot 207 S2000 (+5.25,4)6. Patrik Flodin/Göran Bergsten (S) Ford Fiesta S2000 (+5.55,5)7. Mathias Viaene/Pieter Vyncke (B) Peugeot 207 S2000 (+9.37,8)8. Jonas Langenakens/Nico Beernaert (B) Peugeot 207 S2000 (+9.55,6)9. Andreas Aigner/Daniela Ertl (A) Subaru Impreza WRX STI R4 (+10.27,1)10. Antonin Tlustak/Jan Skaloud (CZ) Skoda Fabia S2000 (+10.38,9)
PUNKTACJA MISTRZOSTW EUROPY1. Hänninen (128) 2. Basso (39), 3. Iliew (37) 4. Sołowow (36) 5. Kopecky (35) 6. Gassner Jr (33) 7. Gioszew (32) 8. Betti (30) 9. Loix (28) 10. Andreucci (26)
PUNKTACJA IRC1. Mikklesen (89) 2. Kopecky (83) 3. Hänninen (68) 4. Wiegand (40) 5. Bouffier (27) 6. Sordo (25) 7. Breen (18) Loix (18) 9. Monzon (15) Campana (15) Basso (15) Tsjoen (15)