Nowy model jest nadzieją nie tylko producenta, ale przede wszystkim polskiego importera, który dzięki niemu liczy na znaczne zwiększenie zainteresowania marką SsangYong.

To pierwszy samodzielnie opracowany model SsangYonga, który powstał po przejęciu producenta przez koncern Mahindra & Mahindra z Indii. Ma zmienić image marki i pomoc w ekspansji nie tylko na rynkach azjatyckich, ale także w Europie.

Z całą pewnością nowy SsangYong jest samochodem, który może się podobać. Pierwszym jego spotkaniem z przyszłymi użytkownikami będą dni otwarte, które zaplanowano na najbliższy weekend.

Przez lata najbardziej krytykowanym elementem SsangYongów była stylistyka. Od czasów Korando wiele się jednak zmieniło i Tivoli kontynuuje nowy trend – jest estetyczne i przyciąga uwagę. Dodatkowo, poza standardowymi lakierami, firma przygotowała kilka zestawów kolorystycznych z białym lub czarnym dachem, które sprawiają, że po auto sięgnąć mogą młodzi nabywcy wręcz skuszeni designem. Podobnie jest we wnętrzu – podstawowe wersje będą miały prostą tapicerkę, ale nie brakuje też skórzanych zestawów w ciekawych kolorach.

Z cała pewnością duży wpływ na sprzedaż będą miały ceny. Najtańsza wersja SsangYong Tivoli Crystal Base z silnikiem 1.6 2WD, sześciostopniową przekładnią manualną wyceniony został na 59 900 zł. Natomiast najdroższa wersja Tivoli Sapphire kosztuje 80 900 zł. W ofercie znalazły się rożne pakiety jak m.in. Radio Pack za 1 500 zł, Winter Pack za 1 200 zł, Style Pack za 3 300 zł, szyber dach za 2 500 zł, lakier metalic za 2 000 zł, napęd 4x4 za 7 000 zł i skrzynia automatyczna – 6 000 zł.

Wersja 2WD Cena
TIVOLI Crystal Base 59 900 zł
TIVOLI CRYSTAL 61 400 zł
TIVOLI Quarz 68 900 zł
TIVOLI Sapphire 80 900 zł

Do atutów koreańskiego modelu należy z pewnością gwarancja (5 lat lub przebieg 100 tys. km) i – po wprowadzeniu pozostałych wersji – szersza gama odmian. Jakościowo wydaje się, że auto oferuje odpowiednio dobry poziom.

SsangYong Tivoli - podstawowe dane techniczne

Długość (mm) 4195
Szerokość (mm) 1795
Wysokość (mm) 1590
Rozstaw osi (mm) 2600
Silnik e-XGi160
Pojemność skokowa (cm3) 1597
Moc (KM) przy obr./min 126/6000
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) 160/4600
Przekładnia 6-stopniowa
Koła/ogumienie 205/60R16, 215/45R18
Masa własna (kg) 1300
Zbiornik paliwa (l) 47
Bagażnik (l) 423