Uczestniczyło w nim kilkunastu producentów pojazdów i ministrów transportu krajów Unii Europejskiej, której prezydencję sprawuje obecnie Holandia.
Oba pojazdy Grupy PSA wyjechały z Vélizy w trybie „eyes off” (bez nadzoru kierowcy) i pokonały odległość kilkuset kilometrów, po dopuszczonych do takiego trybu jazdy trasach pomiędzy Paryżem a Amsterdamem. Tryb „eyes off” odpowiada trzeciemu stopniowi automatyzacji jazdy: kierowca nie musi interweniować, ale zachować czujność, nadzorując działanie systemów. Dwóch blogerów i jeden dziennikarz mieli okazję przetestować te pojazdy na jednym francuskich z odcinków trasy.
w Amsterdamie. Wcześniej Rada Europy wydała oświadczenie wzywające do współpracy przedstawicieli rządów i firm przemysłowych. Celem jest przyspieszenie badań i rozwoju w dziedzinie autonomicznej jazdy oraz doprowadzenia do zmian w przepisach i infrastrukturze.
Z okazji wydarzenia „The Experience”, zorganizowanego przez holenderskie Ministerstwo Infrastruktury i Środowiska oraz miasto Amsterdam, Grupa PSA zaprezentowała swoje dwa autonomiczne samochody testowe poziomu 3 – „eyes off”. Ministrowie transportu UE mieli też możliwość zajęcia miejsc w samochodach autonomicznych różnych konstruktorów i przetestowania ich na dystansie kilku kilometrów w rzeczywistych warunkach drogowych.
W lipcu 2015 r. Grupa PSA jako pierwszy konstruktor otrzymała niezbędne zezwolenia do testowania swoich pojazdów autonomicznych na drogach publicznych we Francji. Cztery samochody Citroën C4 Picasso pokonały w trybie autonomicznym już ponad 20 000 km, m.in. na trasach Paryż – Bordeaux i Paryż – Vigo.
Począwszy od 2018 r., Grupa PSA będzie oferować zautomatyzowane funkcje jazdy (monitorowane przez kierowcę), a od 2020 r. wprowadzi funkcje prowadzenia w trybie autonomicznym, umożliwiające kierowcy całkowite przekazanie pojazdowi funkcji prowadzenia.
Galeria zdjęć
Automatyczne dostosowanie prędkości jazdy do warunków otoczenia w zależności od zachowania innych samochodów, natężenia ruchu, infrastruktury oraz istniejących ograniczeń prędkości (w zakresie od 0-130 km/h).
Odtworzenie otoczenia pojazdu poprzez zespolenie ze sobą danych pochodzących z czujników: monitorowanie otoczenia w promieniu 360 st. przez sześć skanerów laserowych, kamera w górnej części przedniej szyby, centralny radar z przodu i z tyłu pojazdu, system różnicowy GPS.
Automatyczna zmiana pasa ruchu przez samochód (wyprzedzanie, powrót na swój pas ruchu, rozjazdy na autostradzie.