- Rosyjska dziennikarka śledcza ujawniła część majątku należącego do Swietłany Poliakowej, nieoficjalnej żony ministra spraw zagranicznych Rosji Siergieja Ławrowa
- Częścią ze zgromadzonych przez nią dóbr są luksusowe samochody takich marek jak Mercedes, Mercedes-Maybach, Bentley czy Porsche
- Atak Rosji na Ukrainę. Tutaj znajdziesz najnowsze informacje
Zanim przejdziemy do samochodów, należących do Swietłany Poliakowej, warto wytłumaczyć dość "skomplikowane" zależności i układy, jakie panują wśród rosyjskich polityków. Maria Pevchikh wyjaśnia to dość dobitnie: "Kolesie Putina często mają dwie rodziny jednocześnie. Sam Putin, będąc żonaty z Ludmiłą Putiną, miał drugą rodzinę z byłą gimnastyczką Aliną Kabajewą. Minister obrony Shoigu miał jednocześnie dwie żony i dwoje dzieci. Nie inaczej jest w przypadku Ławrowa".
Przybrana córka Siergieja Ławrowa Polina Kovaleva prowadzi wystawny tryb życia. Mieszka w Londynie, w ogromnym mieszkaniu w dzielnicy Kensington. Jej instagramowe konto, które ujawniła Maria Pevchikh, wygląda (a raczej wyglądało, bo zostało już usunięte) jak relacja z nieustających wakacji.
Co prawda Ławrow od ok. 50 lat oficjalnie jest żonaty. Faktycznie, jest jednak — najprawdopodobniej od początku XXI wieku — związany ze Swietłaną Poliakową. To właśnie jej majątek ujawniła Pevchikh. Swoje odkrycie komentuje jednoznacznie - "Nieźle jak na bezrobotną kobietę".
Oprócz apartamentu w Moskwie wartego wg wyliczeń Pevchikh ok. 6-8 mln dolarów, Swietłana Poliakowa dysponuje całkiem sporą flotą pojazdów (aby zobaczyć zdjęcie, trzeba kliknąć "rozwiń").
Na zdjęciach widać takie samochody jak Porsche Panamera, Mercedes GLE Coupe, Mercedes Klasy S poprzedniej generacji, Bentley Bentayga, Mercedes-Maybach GLS oraz Bentley Continental GT pierwszej generacji.
Żaden z tych samochodów nie należy do tanich. Wszystkie bez wyjątku nie są nawet autami marek premium, ale luksusowymi i drogimi pojazdami. Trudno jednak jednoznacznie mówić o wartości któregokolwiek z nich, szczególnie że np. Porsche Panamera oraz Mercedes Klasy S to auta używane poprzednich, nieprodukowanych już generacji. Nie wiadomo też, z jakich roczników pochodzą, jednak tanie na pewno nie są.
Galeria zdjęć
Porsche Panamera poprzedniej generacji produkowane było w latach 2009-2016. Napędzać je mogły silniki 6- i 8-cylindrowe, zarówno benzynowe, jak i diesla. Do wyboru były także dwie wersje napędu hybrydowego. Najmocniejsza wersja Panamery (Turbo S) dysponowała mocą 550 KM i mogła rozpędzić się do 306 km/h.
Mercedes GLE Coupe, taki jak widoczny na zdjęciu, powstawał w latach 2015-2019. Napędzać go mogły jednostki V6 oraz V8. Pierwszy SUV-coupe Mercedesa powstał jako odpowiedź marki na BMW X6. Najmocniejsza wersja dysponowała mocą 585 KM (AMG 63 S).
Mercedes Klasy S piątej generacji produkowany był w latach 2013-2020. Luksusowe auto mogły napędzać silniki 4-, 6-, 8- i 12-cylindrowe, zarówno jednostki benzynowe, jak i dieslowskie. Zamówić można było także wersje hybrydowe. Na bazie tej konstrukcji powstała także wersja coupe oraz Mercedes-Maybach. Najmocniejszą odmianą była wersja S 65 AMG o mocy 630 KM.
Produkowany od 2015 r. Bentley Bentayga napędzany może być silnikami W12 o mocy 608 KM momencie obrotowym 900 Nm lub wysokoprężnym V8 o mocy 429 KM. Zbudowano go na płycie podłogowej MLB, którą dzieli m.in. z Audi Q7, z którego pochodzi także dieslowska jednostka napędowa. Ten luksusowy SUV w mocniejszej odmianie może się rozpędzić do aż 301 km/h.
Kolejnym SUV-em, który widać na ujawnionych zdjęciach jest Mercedes-Maybach GLS. Auto oparte jest na drugiej generacji Mercedesa GLS, ale różni się od niego zarówno wymiarami, jak i wizualnie. Jest także jeszcze bardziej luksusowy. Pod maską może mieć 4-litrowe V8 o mocy 558 KM i momencie obrotowym 730 Nm. Model ten jest odpowiedzią na Rolls-Royce'a Cullinana.
Ostatnim autem, które pokazują zdjęcia, jest Bentley Continental GT pierwszej generacji. Powstawał on w latach 2003-2011. Do jego napędu posłużyła jednostka znana z VW Phaetona. Sześciolitrowe W12 wsparto trzema turbosprężarkami. Finalnie wykrzesano z niej 560 KM oraz 650 Nm momentu obrotowego, a w wersji GT Speed podniesiono ją do 610 KM, a moment to 750 Nm. Najmocniejsza była jednak odmiana GT Supersports z silnikiem o mocy 630 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Rozpędzała się maksymalnie do 329 km/h.