• W Szczecinie można na przetargu kupić rowery miejskie dotychczas wykorzystywane w systemie Szczecińskiego Roweru Miejskiego
  • Najniższa cena wywoławcza za sprawny rower to 61,5 zł
  • Każdy, kto chce, ma prawo kupić większą liczbę rowerów
  • Tegoroczna wyprzedaż jest bardzo skromna, prawdziwe okazje są rzadkością
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Nie są to rowery przesadnie ładne, nie są lekkie i nie są nowe, ale za to sprawne i niedrogie. Dla wielu użytkowników to idealny środek transportu na nieduże zakupy lub do wykorzystania na zasadzie „parkuj i jedź”: rano podjeżdżasz na stację kolejową, bez stresu zostawiasz rower na cały dzień, a wracając po południu, wsiadasz na rower i wracasz do domu. Jeśli coś stanie się z rowerem za 100 zł to... trudno.

160 rowerów typu Nextbike do kupienia w Szczecinie

Szczeciński NiOL ogłosił przetarg na sprzedaż rowerów miejskich, w którym bez wielkich formalności może wziąć udział każdy, komu jest po drodze do Szczecina. Rowery są sprawne, ale w różnym stopniu zużyte, dlatego podzielono je na dwie grupy: w jednej cena wywoławcza to 61 zł i 50 gr, a w drugiej – „aż” 184 zł i 50 groszy. W praktyce, jako że obowiązuje zasada „bierze ten, kto płaci więcej”, trzeba liczyć się z nieco większym wydatkiem. W poprzednich tego typu przetargach rowery osiągały średnie ceny na poziomie 200 zł.

Co ma rower za 100-200 zł?

Rowery mają 26-calowe koła, trzy biegi w piaście Nexus, sztywne widelce, antyprzebiciowe opony z paskiem odblaskowym, oświetlenie indukcyjne, przedni hamulec bębnowy i tylny typu „torpedo” (zintegrowany w piaście), nóżkę, koszyk na zakupy, zapięcie z kodem, szyfrowym. Szczecińskie rowery wyprodukowano w 2016 r.

Jak kupić rower?

Rowery można oglądać na dziedzińcu siedziby NiOL przy ul. Wojska Polskiego w Szczecinie do dzisiaj. Na miejscu można wybrać rower i złożyć ofertę. Ostateczny termin składania ofert to 15 listopada – w tym dniu nastąpi „otwarcie kopert” i ogłoszenie, kto może zgłosić się po jednoślad. Oferty rozpatrywane będą na każdy rower oddzielnie, wygrywa ten, kto zaproponuje najwyższą kwotę.