Sprzedaż hybryd rośnie nie tylko na rynku aut nowych. Samochody z takim napędem są także coraz częstszym widokiem w komisach i ogłoszeniach aut używanych. Jak wynika z raportu firmy AAA Auto, w ubiegłym roku pojawiło się ponad 6 tys. ofert tego typu, czyli dwukrotnie więcej niż w roku 2017. Część aut pochodzi z polskich salonów, ale coraz więcej pojazdów pochodzi z importu.

Niekwestionowanym liderem wśród marek używanych jest oczywiście Toyota. Na drugim miejscu znalazł się Lexus, należący do tego samego japońskiego koncernu, a na trzecim - Peugeot.

Wśród modeli zdecydowanym liderem jest Toyota Auris - przed Toyotą Prius, Toyotą Yaris, Toyotą RAV 4 i Lexusem RX. Taki układ sił nie powinien dziwić, bowiem oferta japońskiego producenta jest zdecydowanie największa wśród wszystkich producentów. Dopiero na 8. miejscu znalazł się hybrydowy Peugeot 508.

Oferta z górnej półki cenowej

Nowe auta hybrydowe są zwykle nieco droższe niż auta z silnikiem benzynowym, ale z drugiej strony najczęściej nie przekraczają wartości wersji z mocnymi silnikami wysokoprężnymi.

A jak wygląda sytuacja na rynku wtórnym? Z analizy AAA Auto wynika, że na rynku wtórnym także trzeba mieć zasobny porfel, żeby stać się właścicielem auta hybrydowego. W 2018 roku mediana ceny używanej hybrydy wynosiła 61 200 zł.

W tym przypadku wysoka cena ma swoje uzasadnienie. Po pierwsze w ofercie znajduje się dużo Lexusów, czyli aut klasy premium, po drugie wiąże się z wiekiem oferowanych aut. Mediana wieku używanych używanych samochodów hybrydowych w zeszłym roku wyniosła niecałe 3,5 roku, a średnia przebiegu wyniosła nieco ponad 60 tys. km.

Pierwsza dziesiątka najpopularniejszych aut hybrydowych na polskim rynku wtórnym:

1. Toyota Auris

2. Toyota Prius

3. Toyota Yaris

4. Toyota RAV4

5. Lexus RX

6. Toyota C-HR

7. Lexus CT

8. Peugeot 508

9. Lexus GS

10. Lexus NX