W ostatniej, próbie niezależna organizacja Euro NCAP, badająca bezpieczeństwo samochodów, sprawdziła 9 modeli aut: Mercedesa klasy X, Jaguara E-Pace, Citroena DS 7 Crossback, Porsche Cayenne, BMW X3, Subaru XV, Subaru Imprezę, Hondę Civic i nieznanego na naszym rynku elektrycznego Citroena e-Mehari.

Cztery spośród sprawdzanych modeli wprowadzone zostały na rynek w 2017 r.: luksusowy pikap Mercedes X, mniejszy brak Jaguara F-Pace, czyli E-Pace, flagowy model DS, czyli DS 7 Crossback i elektryczny Citroen e-Megari.

Honda Civic, sprawdzana na początku 2017 r. została poddana testom ponownie, ponieważ firma wprowadziła ulepszenia zwiększające bezpieczeństwo w tylnych siedzeniach.

W komunikacie o ostatnich testach zderzeniowych cytowany jest Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP, który stwierdził: "system oceny Euro NCAP obejmuje teraz ponad 15 różnych testów i setki indywidualnych wymagań, które są stale wzmacniane. Jest bardzo pozytywnym zjawiskiem, że producenci postrzegają pięciogwiazdkową ocenę jako cel dla większości nowych modeli pojazdów".

Dlaczego elektryczny Mehari dostał tylko 3 gwiazdki? Auto ma poduszki powietrzne i napinacze pasów bezpieczeństwa, co zapewnia podstawową ochronę, ale nie ma np. układów wspomagania kierowcy.

Euro NCAP zapowiada, że w testach, jakie zamierza przeprowadzić w 2018 roku, po raz pierwszy sprawdzi działanie układów wykrywających rowerzystów i łagodzących skutki kolizji auto-rowerzysta.

Będą sprawdzane także inne systemy bezpieczeństwa, które działają automatycznie i zwiększają bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i pieszych.