Nowy model ma zastąpić legendarne 2105 i 2107. Klasyczny rosyjski sedan bez większych zmian produkowany był od 1980 roku, a więc 30 lat. Jak wiemy był to zmodyfikowany Fiat 124 pamiętający lata sześćdziesiąte. Łada 2105 produkowana była do końca 2010 roku, a luksusowa wersja 2107 będzie nadal montowana przez IżAuto. Ideowym następcą modeli 2105 i 2107 stała się Samara i modele 110/Priora, które są nadal produkowane. Wszystkie są jednak przestarzałe technicznie.

Nazwa Granta wybrana została w konkursie internetowym na początku lata 2010 roku, w którym uczestniczyło 48 tys. osób. Autor wybranej nazwy Paweł Zacharow podczas salonu samochodowego w Moskwie otrzymał jubileuszowy egzemplarz samochodu Łada Kalina, który jest 26 milionowym autem rozyjskiej marki.

Czy Łada Granta to zupełnie nowa konstrukcja? Pojazd powstał na platformie modelu Kalina (typ 1118) oraz ma z nim też niektóre wspólne elementy nadwozia. Auto ma długość 4,26 m, szerokość 1,7 m i wysokość 1,5 m, przy rozstawie osi 2,47 m. Bagażnik ma pojemność 480 l, a zbiornik paliwa 50 l. Masa pojazdu w zależności od wersji 1040-1100 kg.

Cena Łady Granta w najtańszej wersji wynosi 1 przeliczeniu 19 tys. zł, ale w ofercie będzie też wersja z silnikiem Renault i automatyczna przekładnią Nissana za 42,5 tys. zł.

Rosyjski producent chce z tym modelem konkurować z nieco droższa Dacią Logan. Nie poinformowano jeszcze w jakich krajach poza Rosją auto to będzie sprzedawane.