Zmienne warunki atmosferyczne, rozbite drogi i loteria opon – to chyba najkrótsza charakterystyka tegorocznego Tour de Corse. Polscy kibice liczyli na dobry wynik coraz bardziej rozsądnie jadącego Roberta Kubicy. Polak rozpoczął mocnym uderzeniem i już na inauguracyjnym odcinku specjalnym odnotował najlepszy czas wraz z aktualnym mistrzem świata Sebastianem Ogierem.
Dalej już nie było tak dobrze i wszystko skończyło się na 5 OS przebiciem opon i zniszczeniem dwóch felg, a w efekcie wycofaniem się z dalszej rywalizacji. Kubica powrócił na trasę trzeciego dnia, by ostatecznie na Power Stage za drugie miejsce zdobyć cenne dwa punkty do klasyfikacji mistrzostw.
- Rozpoczęliśmy rajd bardzo dobrze i myślę, że zakończyliśmy go bardzo dobrze. Jesteśmy drudzy na Power Stage - powiedział Robert Kubica. - Liczyliśmy na sobotę. Wiedzieliśmy, że warunki nam sprzyjają. Niestety, pokrzyżowały nam plany dwie pęknięte obręcze. Za pierwszym razem wiem, jak to się stało, za drugim razem już nie. Myślę, że to kosztowało nas podium. Wczoraj warunki były bardzo dobre dla naszego pakietu. Jest tak, jak jest. Nie jest łatwo, bo gdy nie popełniam błędów to zawsze coś się dzieje. Dobrze, że mamy tempo, gdy jest ono potrzebne.
Pecha w tym rajdzie miał także aktualny mistrz świata Sebastien Ogier, który na 3 OS musiał zmieniać przebite koło oraz zmagać się z uszkodzoną skrzynią biegów. Na pocieszenie, Francuz wygrał 4 OS i Power Stage.
Ekipa Volkswagen Motorsport otrzymała od sędziów Tour de Corse - Rajdu Francji dziesięć tysięcy Euro kary po tym, jak Sebastien Ogier i jego pilot Julien Ingrassia nie dopełnili w piątek procedur bezpieczeństwa WRC.Mistrzostwie świata jechali na prowadzeniu gdy zatrzymali się na wymianę przebitej opony w połowie trzeciego odcinka. Załoga nie wcisnęła jednak zamontowanego w samochodzie przycisku „OK”, który informuje organizatorów rajdu, że nie wydarzyło się nic niebezpiecznego. Podkreślając wagę tej procedury bezpieczeństwa, sędziowie nałożyli na Volkswagena karę w wysokości ośmiu tysięcy euro. Jest ona jednak zawieszona. Zespół będzie musiał zapłacić karę, jeśli przed końcem sezonu 2016 popełni podobne przewinienie.
Jari-Matti Latvala wygrał co prawda tylko 1 OS, ale jego równa jazda w tym rajdzie pozwoliła na pewne zwycięstwo oraz jeden dodatkowy punkt za trzecie miejsce na Power Stage.
To kolejny wygrany rajd kierowcy i zespołu Volkswagena. Po tym zwycięstwie, Jari-Matti Latvala umocnił się na pozycji wicelidera mistrzostw.
Tour de Corse Rallye de France 2015 – wyniki
Poz. | Kierowca | Pilot | Zespół | Kategoria | Grupa, klasa | Czas | Do poprz. | Do Lidera |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | J. LATVALA | M. ANTTILA | Volkswagen Motorsport | M | RC1 | 2:39:46.7 | ||
2. | E. EVANS | D. BARRITT | M-Sport World Rally Team | M | RC1 | 2:40:29.8 | +43.1 | +43.1 |
3. | A. MIKKELSEN | O. FLOENE | Volkswagen Motorsport II | T | RC1 | 2:40:33.0 | +3.2 | +46.3 |
4. | K. MEEKE | P. NAGLE | Citroën Total Abu Dhabi WRT | M | RC1 | 2:41:20.1 | +47.1 | +1:33.4 |
5. | H. PADDON | J. KENNARD | Hyundai Motorsport N | T | RC1 | 2:41:40.3 | +20.2 | +1:53.6 |
6. | M. OSTBERG | J. ANDERSSON | Citroën Total Abu Dhabi WRT | M | RC1 | 2:41:46.5 | +6.2 | +1:59.8 |
7. | D. SORDO | M. MARTI | Hyundai Motorsport | M | RC1 | 2:41:57.1 | +10.6 | +2:10.4 |
8. | B. BOUFFIER | T. DE LA HAYE | M-Sport World Rally Team | RC1 | 2:41:59.5 | +2.4 | +2:12.8 | |
9. | S. SARRAZIN | J. RENUCCI | Sarrazin Stephane | RC1 | 2:42:26.0 | +26.5 | +2:39.3 | |
10. | O. TANAK | R. MOLDER | M-Sport World Rally team | M | RC1 | 2:43:29.7 | +1:03.7 | +3:43.0 |
11. | S. LEFEBVRE | S. PREVOT | Citroën Total Abu Dhabi WRT | RC1 | 2:43:43.0 | +13.3 | +3:56.3 | |
12. | M. PROKOP | J. TOMANEK | Jipocar Czech National Team | T | RC1 | 2:45:55.8 | +2:12.8 | +6:09.1 |
13. | J. MAURIN | N. KLINGER | Julien Maurin | WRC2 | RC2 | 2:46:11.3 | +15.5 | +6:24.6 |
14. | E. LAPPI | J. FERM | Skoda Motorsport | WRC2 | RC2 | 2:46:32.2 | +20.9 | +6:45.5 |
15. | S. OGIER | J. INGRASSIA | Volkswagen Motorsport | M | RC1 | 2:48:54.0 | +2:21.8 | +9:07.3 |
16. | E. CAMILLI | B. VEILLAS | Team Oreca | WRC2 | RC2 | 2:49:54.2 | +1:00.2 | +10:07.5 |
17. | C. BREEN | S. MARTIN | Sainteloc Junior Team | WRC2 | RC2 | 2:50:01.0 | +6.8 | +10:14.3 |
18. | T. SUNINEN | M. MARKKULA | Team Oreca | WRC2 | RC2 | 2:50:38.2 | +37.2 | +10:51.5 |
19. | F. DELECOUR | S. DE CASTELLI | Francois Delecour | RGT | RGT | 2:52:58.1 | +2:19.9 | +13:11.4 |
20. | R. KUBICA | M. SZCZEPANIAK | Robert Kubica | RC1 | 2:54:25.2 | +1:27.1 | +14:38.5 | |
21. | T. NEUVILLE | N. GILSOUL | Hyundai Motorsport | M | RC1 | 2:55:01.7 | +36.5 | +15:15.0 |
22. | J. HIRSCHI | V. BELLOTTO | Joathan Hirschi | WRC2 | RC2 | 2:55:52.2 | +50.5 | +16:05.5 |
23. | Q. GILBERT | R. JAMOUL | Quentin Gilbert | WRC3 JWRC | RC3 | 2:57:01.2 | +1:09.0 | +17:14.5 |
24. | S. TEMPESTINI | M. CHIARCOSSI | Simone Tempestini | WRC3 | RC3 | 2:57:39.0 | +37.8 | +17:52.3 |
25. | N. SOLANS | M. IBAÑEZ | ACSM Rallye Team | WRC2 | RC2 | 2:58:12.5 | +33.5 | +18:25.8 |
26. | T. FOLB | F. LE FLOCH | Terry Folb | WRC3 JWRC | RC3 | 2:58:20.0 | +7.5 | +18:33.3 |
27. | Y. ROSSEL | B. FULCRAND | Equipe de France FFSA | WRC3 JWRC | RC3 | 2:58:25.4 | +5.4 | +18:38.7 |
28. | O. VEIBY | A. JAEGER | Printsport | WRC3 JWRC | RC3 |