Auto Świat Wiadomości Aktualności Tour de Corse 2015: rozsądny Latvala, pechowy Kubica

Zmienne warunki atmosferyczne, rozbite drogi i loteria opon – to chyba najkrótsza charakterystyka tegorocznego Tour de Corse. Polscy kibice liczyli na dobry wynik coraz bardziej rozsądnie jadącego Roberta Kubicy. Polak rozpoczął mocnym uderzeniem i już na inauguracyjnym odcinku specjalnym odnotował najlepszy czas wraz z aktualnym mistrzem świata Sebastianem Ogierem.

Dalej już nie było tak dobrze i wszystko skończyło się na 5 OS przebiciem opon i zniszczeniem dwóch felg, a w efekcie wycofaniem się z dalszej rywalizacji. Kubica powrócił na trasę trzeciego dnia, by ostatecznie na Power Stage za drugie miejsce zdobyć cenne dwa punkty do klasyfikacji mistrzostw.

- Rozpoczęliśmy rajd bardzo dobrze i myślę, że zakończyliśmy go bardzo dobrze. Jesteśmy drudzy na Power Stage - powiedział Robert Kubica. - Liczyliśmy na sobotę. Wiedzieliśmy, że warunki nam sprzyjają. Niestety, pokrzyżowały nam plany dwie pęknięte obręcze. Za pierwszym razem wiem, jak to się stało, za drugim razem już nie. Myślę, że to kosztowało nas podium. Wczoraj warunki były bardzo dobre dla naszego pakietu. Jest tak, jak jest. Nie jest łatwo, bo gdy nie popełniam błędów to zawsze coś się dzieje. Dobrze, że mamy tempo, gdy jest ono potrzebne.

Pecha w tym rajdzie miał także aktualny mistrz świata Sebastien Ogier, który na 3 OS musiał zmieniać przebite koło oraz zmagać się z uszkodzoną skrzynią biegów. Na pocieszenie,  Francuz wygrał 4 OS i Power Stage.

Ekipa Volkswagen Motorsport otrzymała od sędziów Tour de Corse - Rajdu Francji dziesięć tysięcy Euro kary po tym, jak Sebastien Ogier i jego pilot Julien Ingrassia nie dopełnili w piątek procedur bezpieczeństwa WRC.Mistrzostwie świata jechali na prowadzeniu gdy zatrzymali się na wymianę przebitej opony w połowie trzeciego odcinka. Załoga nie wcisnęła jednak zamontowanego w samochodzie przycisku „OK”, który informuje organizatorów rajdu, że nie wydarzyło się nic niebezpiecznego. Podkreślając wagę tej procedury bezpieczeństwa, sędziowie nałożyli na Volkswagena karę w wysokości ośmiu tysięcy euro. Jest ona jednak zawieszona. Zespół będzie musiał zapłacić karę, jeśli przed końcem sezonu 2016 popełni podobne przewinienie.

Jari-Matti Latvala wygrał co prawda tylko 1 OS, ale jego równa jazda w tym rajdzie pozwoliła na pewne zwycięstwo oraz jeden dodatkowy punkt za trzecie miejsce na Power Stage.

To kolejny wygrany rajd kierowcy i zespołu Volkswagena. Po tym zwycięstwie, Jari-Matti Latvala umocnił się na pozycji wicelidera mistrzostw.

Tour de Corse  Rallye de France 2015 – wyniki

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Poz. Kierowca Pilot Zespół Kategoria Grupa, klasa Czas Do poprz. Do Lidera
1. J. LATVALA M. ANTTILA Volkswagen Motorsport M RC1 2:39:46.7    
2. E. EVANS D. BARRITT M-Sport World Rally Team M RC1 2:40:29.8 +43.1 +43.1
3. A. MIKKELSEN O. FLOENE Volkswagen Motorsport II T RC1 2:40:33.0 +3.2 +46.3
4. K. MEEKE P. NAGLE Citroën Total Abu Dhabi WRT M RC1 2:41:20.1 +47.1 +1:33.4
5. H. PADDON J. KENNARD Hyundai Motorsport N T RC1 2:41:40.3 +20.2 +1:53.6
6. M. OSTBERG J. ANDERSSON Citroën Total Abu Dhabi WRT M RC1 2:41:46.5 +6.2 +1:59.8
7. D. SORDO M. MARTI Hyundai Motorsport M RC1 2:41:57.1 +10.6 +2:10.4
8. B. BOUFFIER T. DE LA HAYE M-Sport World Rally Team   RC1 2:41:59.5 +2.4 +2:12.8
9. S. SARRAZIN J. RENUCCI Sarrazin Stephane   RC1 2:42:26.0 +26.5 +2:39.3
10. O. TANAK R. MOLDER M-Sport World Rally team M RC1 2:43:29.7 +1:03.7 +3:43.0
11. S. LEFEBVRE S. PREVOT Citroën Total Abu Dhabi WRT   RC1 2:43:43.0 +13.3 +3:56.3
12. M. PROKOP J. TOMANEK Jipocar Czech National Team T RC1 2:45:55.8 +2:12.8 +6:09.1
13. J. MAURIN N. KLINGER Julien Maurin WRC2 RC2 2:46:11.3 +15.5 +6:24.6
14. E. LAPPI J. FERM Skoda Motorsport WRC2 RC2 2:46:32.2 +20.9 +6:45.5
15. S. OGIER J. INGRASSIA Volkswagen Motorsport M RC1 2:48:54.0 +2:21.8 +9:07.3
16. E. CAMILLI B. VEILLAS Team Oreca WRC2 RC2 2:49:54.2 +1:00.2 +10:07.5
17. C. BREEN S. MARTIN Sainteloc Junior Team WRC2 RC2 2:50:01.0 +6.8 +10:14.3
18. T. SUNINEN M. MARKKULA Team Oreca WRC2 RC2 2:50:38.2 +37.2 +10:51.5
19. F. DELECOUR S. DE CASTELLI Francois Delecour RGT RGT 2:52:58.1 +2:19.9 +13:11.4
20. R. KUBICA M. SZCZEPANIAK Robert Kubica   RC1 2:54:25.2 +1:27.1 +14:38.5
21. T. NEUVILLE N. GILSOUL Hyundai Motorsport M RC1 2:55:01.7 +36.5 +15:15.0
22. J. HIRSCHI V. BELLOTTO Joathan Hirschi WRC2 RC2 2:55:52.2 +50.5 +16:05.5
23. Q. GILBERT R. JAMOUL Quentin Gilbert WRC3 JWRC RC3 2:57:01.2 +1:09.0 +17:14.5
24. S. TEMPESTINI M. CHIARCOSSI Simone Tempestini WRC3 RC3 2:57:39.0 +37.8 +17:52.3
25. N. SOLANS M. IBAÑEZ ACSM Rallye Team WRC2 RC2 2:58:12.5 +33.5 +18:25.8
26. T. FOLB F. LE FLOCH Terry Folb WRC3 JWRC RC3 2:58:20.0 +7.5 +18:33.3
27. Y. ROSSEL B. FULCRAND Equipe de France FFSA WRC3 JWRC RC3 2:58:25.4 +5.4 +18:38.7
28. O. VEIBY A. JAEGER Printsport WRC3 JWRC RC3      
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków