W trakcie trzydniowej konferencji technicznej, 8500 gościom zaprezentowano 123 wynalazki techniczne. 17 z tych wynalazków opracowała Grupa Schaeffler. Decydującymi czynnikami, które wpłynęły na decyzję jury, były zalety w pełni regulowanego systemu kontroli zaworów, między innymi: znaczna redukcja zużycia paliwa i emisji spalin przy jednoczesnym polepszeniu osiągów silnika oraz wdrożenie tego rozwiązania do masowej produkcji.

"Prawdopodobnie nie ma lepszej okazji do przyznania nagrody technologicznej niż renomowany kongres technologiczny", wyjaśnił Sergio Pin, wiceprezes Działu Sprzedaży Motoryzacyjnej i Rozwoju Produkcji na Amerykę Południową należących do Grupy Schaeffler marek INA i FAG. „Ta nagroda to uznanie dla naszych innowacji i umiejętności wprowadzania nowych pomysłów do zastosowań praktycznych. Jednocześnie motywuje nas do ciągłego rozwoju wybiegających w przyszłość technologii", powiedział dr Peter Pleus, członek zarządu Grupy Motoryzacyjnej Schaeffler.

Towarzystwo Inżynierów Motoryzacyjnych (SAE) to jedno z najstarszych stowarzyszeń w przemyśle motoryzacyjnym. Zostało założone w 1905 roku, między innymi przez Henry'ego Forda. W pionierskich czasach automobilizmu, najważniejszym celem było ustalenie standardów, które obowiązywałyby na całym świecie. Obecnie skrót SAE jest powszechnie znany z powodu, używanej głównie w USA, definicji klas lepkości smarów SAE-PS. Towarzystwo Inżynierów Motoryzacyjnych zrzesza ponad 121 tysięcy członków i stanowi jedną z najważniejszych platform wymiany informacji dla inżynierów i decydentów przemysłu motoryzacyjnego.

źródło: Schaeffler Gruppe