Toyota Corolla to jeden z popularniejszych kompaktów w naszym kraju. To akurat nie dziwi, bo japoński model jest udanym autem, który występuje we wspomnianych trzech wersjach nadwoziowych, a do tego z wieloma specyfikacjami wyposażeniowymi oraz z licznymi napędami – w tym jako ekologiczne hybrydy.

Niezależnie od wybranej odmiany można cieszyć się z udanej stylistyki. W dużej mierze to zasługa nowocześnie, wręcz futurystycznie zarysowanego przodu. Dominują w nim reflektory o geometrycznym kształcie (takie same w hatchbacku i kombi, nieco inne w sedanie) oraz potężna atrapa chłodnicy.

Nowa Toyota Corolla w wyprzedaży - rabaty nawet do 16 000 zł

Toyota Corolla - gama modelowa Foto: Toyota
Toyota Corolla - gama modelowa

Z tyłu oczywiście auta poważnie różnią się między sobą. W hatchbacku dzięki efektownie stylizowanemu zderzakowi łatwo doszukamy się sportowej stylistyki. Sedan może wręcz pełnić rolę małej limuzyny, natomiast tył kombi skrywa olbrzymi bagażnik o pojemności 596 l (w hybrydzie 2.0 – 581 l). Co istotne w tej trzeciej postaci auto zaprojektowano na tyle zgrabnie, że ten duży kufer nie sprawia wrażenia przyczepionego na siłę.

W przypadku sedana i kombi dochodzi jeszcze atut w postaci lepszej przestronności na tylnej kanapie. Jak udało się tego dokonać? Otóż te dwie wersje nadwoziowe mają rozstaw osi wynoszący 2700 mm, podczas gdy w hatchbacku wynosi on 2640 mm Nie oznacza to oczywiście, że hatchback jest ciasnym autem. Nawet jeżeli jest tu nieco mniej przestrzeni, to nadal można wygodnie ułożyć nogi.

Elementem, za który należą się słowa uznania jest zawieszenie. Jego zestrojenie to udany kompromis pomiędzy komfortem resorowania a bezpiecznym prowadzeniem. Układ jezdny na tyle skutecznie pochłania nierówności nawierzchni, że nawet w trakcie podróżowania po drogach złej jakości pasażerowie nie odczuwają pogorszenia komfortu jazdy. Z kolei po wjechaniu na kręte odcinki Corolla precyzyjnie wpisuje się w każdy z nich, a przy tym nadwozie nie wykazuje tendencji do nadmiernego przechylania się.

Nowa Toyota Corolla w wyprzedaży - rabaty nawet do 16 000 zł

Toyota Corolla Foto: Toyota
Toyota Corolla

Toyota Corolla – dynamicznie i oszczędnie

Toyota Corolla ma do wyboru napęd benzynowy lub hybrydowy. Najmniejszy wybór jest pod tym względem w 4-drzwiowej odmianie. W tym przypadku gama zaczyna się od wolnossącego benzyniaka o mocy 132 KM. Wiemy, że w dalszym ciągu są kierowcy, którzy lubią benzynowe jednostki bez doładowania, ale naszym zdaniem jest to najmniej ciekawa propozycja.

Wprawdzie dynamika auta nie jest zła, bo w wersji z manualną skrzynią setkę uzyskuje się po 9,7 s (z przekładnią CVT jest znacznie gorzej – 10,2 s), ale uzyskanie takiego wyniku możliwe jest tylko przy korzystaniu z górnego zakresu prędkości obrotowych silnika, a to oznacza zwiększony hałas oraz wyższe zużycie paliwa (w wersji z manualną przekładnią średnie spalanie wynosi 6,1 l/100 km). Sedana można jeszcze mieć z hybrydą, której łączna moc układu wynosi 122 KM. To również nie jest demon szybkości (0-100 km/h po 11 s), ale atutem tej odmiany jest co innego – niskie zużycie paliwa, które w tym przypadku wynosi średnio 4,3 l/100 km.

Nowa Toyota Corolla w wyprzedaży - rabaty nawet do 16 000 zł

Foto: Auto Świat