Patrząc na obecną gamę modelową, ciężko przypuszczać, że Toyota ma bogatą historię produkcji sportowych aut. Miłośnicy marki szybko jednak przypomną sobie takie modele, jak: Sports 800, 2000 GT, pierwsze generacje Celiki, Suprę, MR2 czy Corollę Levin AE86. Od 2012 roku sport powróci do oferty japońskiej marki za sprawą GT 86.
Kompaktowe coupe 2+2 mierzy 4 240 mm długości, 1 285 mm wysokości i posiada rozstaw osi, wynoszący 2 570 mm. Silnik i miejsce kierowcy zostały umieszczone najniżej jak to możliwe i przesunięte maksymalnie do tyłu. Zabieg ten pozwolił na uzyskanie bardzo niskiego środka ciężkości i niemal idealnego rozłożenia masy w stosunku 53:47 (przód/tył) .
Sercem GT 86 jest zamontowany z przodu, wolnossący silnik benzynowy typu boxer od Subaru. Motor o pojemności 2 litrów z technologią Toyoty D-4S generuje 200 KM mocy i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 6 600 obr./min. Napęd może być przenoszony na tylne koła poprzez manualną lub automatyczną skrzynię biegów o 6 przełożeniach i mechanizm różnicowy o zwiększony tarciu.
Toyota GT 86 trafi do sprzedaży w Europie latem 2012 roku.