Wbrew mały rozmiarom (długość zaledwie 2985 mm) Toyota iQ ma zaoferować relatywnie przestronne wnętrze, którego długość od oparć tylnych siedzeń po przednią część deski rozdzielczej wynosi 1238 mm. Toyota twierdzi, że dużą przestrzeń wewnętrzną uzyskano dzięki sześciu zasadniczym modyfikacjom technicznym mającym zaoszczędzić miejsce.

Jako pierwszy podawany jest dyferencjał montowany z przodu i zintegrowany z skrzynią biegów standardowej konstrukcji, w ten sposób możliwe było skrócenie przedniego zwisu. Tym samym skróciła się długość całkowita auta, a zarazem zwiększyć kabinę pasażerską. Zmniejszył się natomiast przedział silnikowy, dzięki czemu w przednich nadkolach można było zamontować koła o większej średnicy. Krótsze zwisy zapewniają zaś lepszą stabilność i sterowność auta.

Drugą modyfikacją jest zastosowanie przekładni kierowniczej z środkowym mocowaniem drążków układu kierowniczego. Ich umieszczenie wyżej w przedziale silnikowym umożliwiło zoptymalizować wzajemną pozycję skrzyni biegów, silnika i dyferencjału. Uzyskano w ten sposób mniejszy przedział silnikowy i dalsze skrócenie przedniego zwisu.

Porównanie modeli Toyota iQ, Aygo 3D i Yaris 3DRozmiarToyota iQToyota AygoToyota YarisDługość [mm]298534053750Szerokość [mm]168016151695Wysokość [mm]150014651530Rozstaw osi [mm]200023402460Rozstaw kół przód [mm]148014151460Rozstaw kół tył [mm]146014051470

Trzecim rozwiązaniem technicznym jest płaski zbiornik paliwa, którego wysokość wynosi zaledwie 120 mm. Toyota umieściła zbiornik o pojemności 32 litrów pod podłogą auta, a zarazem do tyłu pochylono tylne amortyzatory, tak więc możliwe było zwiększenie kabiny w tylnej części pojazdu.

Czwartym punktem jest użycie cienkiej konstrukcji foteli, co umożliwiło uzyskać dodatkowe 40 mm na kolana osób jadących z tyłu. Masa foteli spadła o 30 % w porównaniu do standardu w tej klasie. Sztywność konstrukcji zapewniona jest dzięki użyciu przetłoczonych profili zamiast blachy ze stali o podwyższonej wytrzymałości. Cieńsza konstrukcja foteli ze zintegrowanymi zagłówkami oszczędza przestrzeń bez negatywnego wpływu na komfort jazdy czy bezpieczeństwo.

Piątą modyfikacją techniczną jest zmniejszenie jednostki ogrzewania i klimatyzacji o 20 % w porównaniu do modelu Yaris. Jednostka wentylatora, która najczęściej znajduje się przed pasażerem, umieszczona jest pośrodku głównej jednostki ogrzewania i klimatyzacji. W ten sposób możliwe było przesunięcie kabiny wprzód, dzięki czemu uzyskano więcej miejsca dla pasażera jadącego z przodu, jak i siedzącego za nim.

Szósta innowacja nawiązuje do poprzedniej i chodzi o asymetryczną konstrukcję deski rozdzielczej. Według materiałów prasowych spółki Toyota przy odpowiednim ustawieniu foteli na tylnym fotelu może wygodnie usiąść osoba o wzroście 190 cm, nawet jeśli z przodu podróżuje osoba o takim samym wzroście. Odległość między ramionami kierowcy i pasażera jadącego z przodu w iQ jest o 50 mm większa od modelu Yaris. Rozplanowanie wnętrza malucha Toyota iQ ma umożliwić wygodne podróżowanie trzem dorosłym i jednemu dziecku lub zaoferować dostateczną ilość miejsca dla trzech pasażerów i ich bagaży, które umieszczone zostaną za kierowcą.

Toyota iQSilnik1,0 VVT-i1,4 D-4DPojemność skokowa [cm3]9981364Cylindrów/zaworów3/44/2Moc maksymalna [kW/obr./min]50/600066/3400Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]91/4800190/2000Prędkość maksymalna [km/h]150170Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]14,711,8Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]4,34Emisje CO2 [g/km]99104