Toyota sprzedała więcej samochodów pasażerskich niż jakakolwiek inna marka w 2023 r., wynika z najnowszych danych. W 2023 r. sprzedała rekordowe 11,2 mln pojazdów, pod markami Toyoty, Lexusa, Daihatsu i Hino. Jest to wzrost o 7 proc. względem roku poprzedniego. Jeśli chodzi o same samochody spod marki Toyota, to sprzedano ponad 10,7 mln egzemplarzy na rynku światowym. — Toyota przeszła od zmagań z łańcuchami dostaw zeszłego lata do sprzedaży wszystkiego, co wyprodukuje — powiedział Tatsuo Yoshida, starszy analityk Bloomberg Intelligence.
Rośnie liczba sprzedanych pojazdów zelektryfikowanych
Toyocie udało się też sprzedać więcej pojazdów zelektryfikowanych, czyli hybryd i aut całkowicie elektrycznych (BEV). W 2023 r. ich sprzedaż światowa wyniosła ponad 3,6 mln, co jest wzrostem aż o 35 proc. Najwięcej takich aut trafiło do klientów z Azji, w tym Chin — 922,9 tys. I choć Stary Kontynent nie jest pod tym względem liderem, tak jak w zeszłym roku, też zanotował spory wzrost. W Europie w 2023 r. sprzedano 789 tys. pojazdów zelektryfikowanych, co stanowi wzrost o 14,7 proc.
Na drugim miejscu Volkswagen Group
Toyota wyprzedziła Volkswagen Group, który uplasował się na drugim miejscu w rankingu. Marka sprzedała w 2023 r. 9,2 mln pojazdów, co jest wzrostem o 12 proc. względem poprzedniego roku. Samych samochód spod marki Volkswagen sprzedano 4,87 mln.
Toyota utrzymała sprzedaż powyżej 10 mln egzemplarzy przez dziewięć z dziesięciu ostatnich lat. Wyjątkiem był 2020 r., kiedy sektor motoryzacyjny ucierpiał przez pandemię COVID-19.