Jim Lentz prezes i szef amerykańskiego działu sprzedaży Toyoty: w cyfrowej erze samochody stały się kolejnymi elementami składowymi elektronicznej łączności. Nowy koncept wynosi sposóbkomunikacji pomiędzy człowiekiem, a samochodem na nowy poziom.
Toyota NS4 posiada zaawansowany system napędowy ze zmniejszonymi, lżejszymi podzespołami. Silniki charakteryzują się mniejszym zużyciem paliwa, lepszymi osiągami i efektywniejszym wykorzystaniem akumulatorów jako źródła energii. Do zalet należy dodać jeszcze skrócony czas ładowania ogniw.
Koncept NS4 prezentuje nowy kierunek w stylistyce japońskiego producenta. Przedni grill ma kształt trapezu, którego dolna część tworzy nisko umieszczony spoiler. Również tył auta wygląda rasowo, a światła mają formę pasków zachodzących na bok karoserii, niestety próg załadunkowy bagażnika jest bardzo wysoki.System multimedialny został opracowany przy współpracy z markami: Microsoft, Intel oraz Salesforce. Dzięki wiedzy i doświadczeniu tych firm stworzono zaawansowane technologicznie rozwiązanie, wyprzedzające swoją funkcjonalnością urządzenia konkurencji. Interfejs HMI składa się z dotykowego wyświetlacza nawiązującego stylem do smartfonów. Całość została zaprojektowana tak, by w jak najmniejszym stopniu odwracać uwagę kierowcy od prowadzenia samochodu. System posiada funkcje umożliwiającą uczenia się poleceń i przyzwyczajeń kierowcy.W koncepcie znajdziemy szereg systemów, których celem jest niedopuszczenie do kolizji, to miedzy innymi: ulepszone PCS, ADB – czyli zmienny strumień światła oraz BSM- monitoring martwego pola. PCS dba o to, by kierowca przypadkowo nie zmienił pasa ruchu oraz chroni przed uderzeniem w pieszego, czy inny pojazd.Podczas kolizji z przechodniem maska samochodu unosi się, tak by zmniejszyć obrażenia głowy osoby potrąconej. Auto ma specjalne szyby okien, poprawiające widoczność poprzez pokrycie ich powierzchni fluorem. Dzięki temu woda szybciej spływa pod wpływem naporu powietrza. Natomiast od wewnątrz naniesiono na nie powłokę chroniącą przed parowaniem. Ich wewnętrzna warstwa blokuje 99% promieni UVA i UVB.W NS4 zrezygnowano z tradycyjnych lusterek, ich funkcje przejęły kamery. Kierowca obserwuje to, co dzieje się za pojazdem na wyświetlaczach umieszczonych na desce rozdzielczej, dzięki temu ma znacznie szersze pole widzenia.Ten koncept pokazuje jak bardzo ważne dla marki Toyota jest bezpieczeństwo: kierowcy, pasażerów i innych użytkowników dróg.