Rajdowa Toyota Yaris została zbudowana zgodnie z homologacją FIA kategorii R1A. Modyfikacje standardowego trzydrzwiowego Yarisa z silnikiem 1.33 litra obejmują układ wydechowy, krótsze przełożenia skrzyni biegów oraz gwintowane zawieszenie.
Ponadto auto wyposażono w dedykowaną klatkę bezpieczeństwa, osłony miski olejowej, zbiornika i przewodów paliwowych, system gaśniczy, rajdowe fotele, pasy oraz awaryjny wyłącznik prądu.
Yaris przygotowany przez TMG będzie pierwszym homologowanym samochodem na świecie w kategorii R1A (do 1400 ccm3). Producent przyjmuje już zamówienia na rajdówkę, której całkowita cena wraz z zestawem do modyfikacji wynosi ok. 22 500 euro.
Samochód zadebiutuje na odcinkach specjalnych w roli „zerówki” 24 sierpnia podczas Rajdu Niemiec (WRC). Yarisa poprowadzi Isolde Holderied, która startowała w rajdowych mistrzostwach Niemiec jako kierowca fabryczny TMG. Jej pilotem będzie Herbie Hossbach.
TMG Yaris R1A jest pierwszym elementem planów TMG, których celem jest dostarczanie prywatnym uczestnikom motoryzacyjnych imprez sportowych niedrogich samochodów o wysokich parametrach.
Yoshiaki Kinoshita, prezes TMG: „Powrót do rajdów, dyscypliny, w której kiedyś odnosiliśmy wspaniałe sukcesy, jest dla nas wielkim wydarzeniem. TMG Yaris R1A to coś zupełnie innego, niż nasze wcześniejsze projekty WRC – to przystępny cenowo, ekscytujący samochód, który umożliwia rzeszom nowych uczestników udział w wielkich imprezach rajdowych. Wielkie zainteresowanie tym samochodem świadczy o tym, że świat rajdowy ma apetyt na nową Toyotę. Sądzę, że to początek nowej dynastii TMG.”
Isolde Holderied: „Jestem niezmiernie szczęśliwa, że znów zasiądę za kierownicą rajdowej Toyoty. Długo na to czekałam! TMG Yaris R1A to znakomity pomysł, bo znacznie ułatwia udział w rajdach nieprofesjonalnym zawodnikom, w szczególności młodych ludziom. Mam nadzieję, że demonstracja podczas niemieckiego rajdu ADAC otworzy przed tym samochodem wspaniałą przyszłość. Spodziewam się znakomitej zabawy.”