W ocenie marki eksperci Interbrand podkreślili zróżnicowaną gamę modelową Toyoty, jej globalny zasięg oraz skoncentrowanie na samochodach zelektryfikowanych, które Toyota rozwija zgodnie z wizją społeczeństwa niskoemisyjnego. Zdaniem Interbrand marka Toyoty odpowiada na potrzeby i upodobania swoich klientów, jej renoma jest oparta na autentycznych wartościach – ugruntowanych i znajdujących odzwierciedlenie w jej polityce i produktach, oraz spełnia bardzo wysokie oczekiwania swoich klientów. Jest przy tym pozytywnie postrzegana zarówno przez swoich klientów, jak i opinię publiczną.

„Jakość aut Toyoty to efekt bardzo wytężonej, wieloletniej pracy ponad 1000 inżynierów rozlokowanych w centrach jakości marki. Elementy o niewystarczającej jakości technicznej staramy się usuwać nie tylko na etapie produkcji, ale także w już używanych samochodach. Stąd bierze się w naszej marce tak znaczna liczba akcji serwisowych wyprzedzająca wystąpienie ewentualnych problemów technicznych. To zapobieganie wynikające z troski o naszych Klientów połączone z pilnowaniem standardów jakości w salonach i serwisach Toyoty procentuje później wysokimi miejscami w rankingach jakości i wartości. Ale zdajemy sobie sprawę, że tak wysoką pozycję można bardzo łatwo stracić. Dlatego m.in. rodzima Akademia Toyoty, kształcąca kadry sprzedażowe oraz techniczne dla polskiej Toyoty, szkoli w roku około 2500 osób, wydając 500 certyfikatów” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

Już kolejny rok z rzędu Toyota należy do pierwszej dziesiątki najcenniejszych marek na świecie, sytuując się w gronie technologicznych potentatów obok Apple, Google, Amazona, Microsoftu czy Samsunga. Wartość marki największego producenta zelektryfikowanych samochodów przewyższa takie marki jak Facebook, Intel czy IBM. Dominującą pozycję Toyoty w branży motoryzacyjnej potwierdzają także inne rankingi wartości marek.