Japoński koncern Toyota nie rezygnuje z chęci podbicia Starego Kontynentu we wszystkich segmentach. Dlatego szykuje wprowadzenie nowych szybkich i drogich samochodów na rynek europejski.

Najwięcej uwagi skupia obecnie Lexus IS-F. Mocny sedan klasy średniej w Europie pojawi się w marcu przyszłego roku i stanie do zaciętej walki z BMW M3, Audi RS4 i Mercedesem-Benz C 63 AMG. Kolejną nowością będzie supersportowy model Lexus LF-A, który trafi na rynek w drugiej połowie 2008 roku. Oba modele mają poprawić image firmy Lexus u konserwatywnych Europejczyków. Chodzi w zasadzie o dalszy ruch w zakresie brandbuildingu. Nie można bowiem oczekiwać, by jakoś radykalnie zwiększyły one wyniki sprzedaży premiowego Lexusa.

W późniejszym okresie ruch należeć będzie do macierzystej Toyoty. W roku 2009 miałaby się zaprezentować ósma generacja modelu Celica. Ostatnia generacja nie odniosła zamierzonego sukcesu i została ściągnięta z rynku europejskiego, australijskiego i północnoamerykańskiego jeszcze przed końcem swojego życia modelowego. Podobny los spotkał mały roadster MR-2. Nowa generacja powinna zapewnić Toyocie Celica dawny błysk nie tylko w Europie, ale także w USA.