Europejczyka Toyota Sequoia najbardziej zainteresuje historią swego powstania. Pierwsza generacja zadebiutowała w roku 2000, a w tym roku prezentuje się zupełnie nowy model, bazujący na pickupie Tundra. Najciekawszy jest jednak fakt, że główny konstruktor Motoharu Araya przez dwa i pół roku analizował amerykańską kulturę i nawet mieszkał w amerykańskiej rodzinie, która korzystała z full-size SUV. Dzięki temu mógł lepiej zrozumieć potrzeby klientów.
Toyota Sequoia oferowana będzie z dwoma 8-cylindrowymi silnikami w układzie V o pojemności 4,7 i 5,7 l. Mniejszy silnik oferuje 203 kW (276 KM), natomiast druga jednostka produkuje 280 kW (381 KM) mocy i 544 Nm momentu obrotowego. Standardem są automatyczne skrzynie biegów, w wypadku mniejszego silnika 5-biegowa, większy silnik zblokowano z 6-stopniową przekładnią. Siła napędowa przekazywana będzie na jedną lub obie osie. W wersji podstawowej Sequoia jeździ na kołach w rozmiarze 275/65 R 18, opcjonalnie dostępny jest rozmiar 275/55 R 20.
We wnętrzu znajdziemy trzy rzędy siedzeń i odpowiednią ilość miejsca dla ośmiu pasażerów. W wyposażeniu seryjnym znajdziemy m. in. automatyczną klimatyzację, system multimedialny z DVD, Bluetooth, nawigację, kamerę wsteczną, tempomat czy podgrzewane fotele.