Tym razem do taśm montażowych powrócą pracownicy tureckiego zakładu w Sakarya (powstaje tutaj Toyota C-HR oraz Toyota Corolla sedan), a także osoby zatrudnione w Walii w fabryce TMUK Deeside, produkującej silniki i układy hybrydowe do samochodów montowanych w Turcji.

Pracownicy tureckich zakładów, które wznowią działalność 11 maja, przejdą najpierw szkolenie z nowych zasad bezpieczeństwa oraz zapoznają się z nową organizacją środowiska pracy. Z kolei brytyjscy pracownicy będą się zapoznawali z nowymi procedurami bezpieczeństwa, zasadami zachowania odstępów i standardami higieny przez dwa pierwsze dni, a 13 maja ruszą linie produkcyjne.

Decyzja o wznowieniu działalności zakładów w Walii i Turcji zapadła po uwzględnieniu wielu różnych czynników. Najważniejszym kryterium była możliwość zapewnienia pracownikom bezpieczeństwa epidemiologicznego poprzez wprowadzenie szczegółowych procedur higieny i zachowania dystansu.

Kolejnym czynnikiem było stopniowe luzowanie obostrzeń zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa. To umożliwia m.in. wznowienie pracy salonów samochodowych i sprzedaży nowych samochodów w niektórych krajach. Została zapewniona także ciągłość dostaw.

Pozostałe fabryki Toyoty - TMUK Burnaston (produkcja Corolli hatchback i Corolli TS Kombi), Toyota Peugeot Citroen Automobiles (Toyota Aygo) oraz Toyota Motor Russia St. Petersburg (Toyota Camry oraz Toyota RAV4) - czekają jeszcze na decyzje o wznowieniu działalności.