- W podróż na ceremonię Sokurei-Seiden-no-gi (intronizacja i przekazanie japońskich regaliów cesarskich), cesarz wybierze się kabrioletem na bazie najnowszej wersji Toyoty Century
- Samochód opracowano na zamówienie japońskiego rządu, by zastąpić Rolls-Royce'a Corniche z lat 90.
- Toyota Century słynie z wyjątkowej jakości. Samo wykonanie emblematu feniksa zajmuje aż sześć tygodni
Rolls-Royce ustępuje miejsca Toyocie. A ściślej, Corniche zostanie zastąpiony przez niezwykłą edycję reprezentacyjnej limuzyny Toyota Century. Samochód zbudowano na zamówienie japońskiego rządu, który uznał, że najwyższy czas na zmiany w cesarskiej flocie. Nowe auto zostanie bowiem wykorzystane podczas ceremonii intronizacji Jego Królewskiej Mości Cesarza Naruhito.
W podróż na ceremonię Sokurei-Seiden-no-gi (intronizacja i przekazanie japońskich regaliów cesarskich), a następnie paradą Shukuga-Onretsu-no-gi cesarz wybierze się kabrioletem na bazie najnowszej wersji Toyoty Century. To obecnie najbardziej reprezentacyjna limuzyna japońskiej marki (mierzy ponad 5,3 m długości i 3,09 m rozstawu osi). Podobnie jak pierwsza generacja z lat 60., samochód pod maską skrywa silnik V8. Tyle że zamiast 3-litrowego silnika, nowe Century ma 5-litrowy motor. Stanowi on część układu hybrydowego o łącznej mocy 431 KM (silnik benzynowy ma 381 KM, a elektryczny 224 KM).
Toyotę Century wybrano nieprzypadkowo. Wcześniejsze wersje wykorzystywano już bowiem w cesarskiej flocie (ustępujący cesarz podróżował także specjalną wydłużoną odmianą Century Royal). Ta najbardziej luksusowa odmiana Toyoty słynie z wyjątkowej jakości wykonania. Samo przygotowanie emblematu feniksa zajmuje aż sześć tygodni. Lakier Kamui (nazywany wieczną czernią) składa się aż z siedmiu warstw trzykrotnie szlifowanych na mokro i polerowanych zgodnie z tradycyjnymi technikami japońskiego rzemiosła lakierniczego.
Choć Toyota nie zdradza jeszcze żadnych szczegółów dotyczących cesarskiego auta, to nietrudno zauważyć podobieństwa do sedana. Zachowano bowiem układ czterech drzwi, by ułatwić wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Zapewne pod dobrze znaną karoserią kryje się technika z obecnie oferowanej trzeciej generacji Century. A to oznacza nie tylko hybrydowy układ napędowy z silnikiem V8, ale także pneumatyczne zawieszenie oraz pakiet systemów bezpieczeństwa Safety Sense z aktywnym tempomatem czy układem adaptacyjnych świateł z 24 diodami LED.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGaleria zdjęć
Wersja przygotowana na ceremonię intronizacji 126 cesarza Japonii
Trzecia generacja modelu produkowana od 2018 roku
Druga generacja wytwarzana od 1997 roku
Pierwsza generacja. Produkowano ją bardzo długo - od końca lat 60 niemal do końca lat 90.
Trzecia generacja modelu
Lakier Kamui (nazywany wieczną czernią) składa się aż z siedmiu warstw trzykrotnie szlifowanych na mokro i polerowanych zgodnie z tradycyjnymi technikami japońskiego rzemiosła lakierniczego.
Trzecia generacja modelu
Trzecia generacja modelu
Trzecia generacja modelu