Auto Świat Wiadomości Aktualności Coraz bliżej końca prac na S17 i węźle Warszawa Wschód — kierowcy mają pojechać tędy jesienią 2022

Coraz bliżej końca prac na S17 i węźle Warszawa Wschód — kierowcy mają pojechać tędy jesienią 2022

Ostatnie metry betonu na drodze ekspresowej S17, rozbiórka ostatnich metrów dawnej DK2 i prace bitumiczne na drogach lokalnych — Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podsumowuje postęp prac na S17 Warszawa Wschód — Lubelska. Drogowcy przewidują, że pierwsi kierowcy skorzystają z nowego węzła i fragmentu S17 jesienią 2022 r.

Możliwe, że już jesienią br. kierowcy skorzystają z nowego węzła Warszawa Wschód (Zakręt)
GDDKiA
Możliwe, że już jesienią br. kierowcy skorzystają z nowego węzła Warszawa Wschód (Zakręt)

Około 2,5 km dzieli węzeł Lubelska od budowanego węzła Warszawa Wschód (Zakręt). Ten drugi jest gotowy już w 90 proc. i będzie miał trzy poziomy. "Na najniższym poziomie -1 poprowadzono jezdnię z dwoma pasami ruchu, obsługującą szlak Warszawa — Mińsk Mazowiecki. Na poziomie 0 powstaje rondo, pod którym budowane są przejścia podziemne dla pieszych oraz rowerzystów. Z ronda będzie można wjechać na łącznice węzła. Na poziomie +1 ulokowano drogę ekspresową S17, stanowiącą fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy, który w przyszłości zostanie połączony z S8 na wysokości Marek" — wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Wraz z postępem prac sukcesywnie oddawane są do użytku obiekty biegnące nad drogą S17 — w grudniu 2021 r. kładka dla pieszych, a w marcu br. wiadukt w ciągu ul. Zagórskiej. Aktualnie prowadzone są prace mostowe przy budowie 100-metrowych estakad w ciągu trasy głównej i konstrukcji oporowych w ciągu DK2. "W zakresie robót drogowych układane są ostatnie odcinki nawierzchni betonowej jezdni głównej. Na drogach lokalnych układana jest nawierzchnia bitumiczna. Prowadzone są również prace związane z przebudową DK2. Po ostatniej zmianie organizacji ruchu rozpoczęto rozbiórkę starej nawierzchni jezdni na wysokości stacji paliw. Wzdłuż trasy powstają ekrany dźwiękochłonne. Prowadzone są prace branżowe związane z budową kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, oświetlenia, urządzeń melioracyjnych" — precyzuje zakres prac GDDKiA.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków