Około 2,5 km dzieli węzeł Lubelska od budowanego węzła Warszawa Wschód (Zakręt). Ten drugi jest gotowy już w 90 proc. i będzie miał trzy poziomy. "Na najniższym poziomie -1 poprowadzono jezdnię z dwoma pasami ruchu, obsługującą szlak Warszawa — Mińsk Mazowiecki. Na poziomie 0 powstaje rondo, pod którym budowane są przejścia podziemne dla pieszych oraz rowerzystów. Z ronda będzie można wjechać na łącznice węzła. Na poziomie +1 ulokowano drogę ekspresową S17, stanowiącą fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy, który w przyszłości zostanie połączony z S8 na wysokości Marek" — wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Wraz z postępem prac sukcesywnie oddawane są do użytku obiekty biegnące nad drogą S17 — w grudniu 2021 r. kładka dla pieszych, a w marcu br. wiadukt w ciągu ul. Zagórskiej. Aktualnie prowadzone są prace mostowe przy budowie 100-metrowych estakad w ciągu trasy głównej i konstrukcji oporowych w ciągu DK2. "W zakresie robót drogowych układane są ostatnie odcinki nawierzchni betonowej jezdni głównej. Na drogach lokalnych układana jest nawierzchnia bitumiczna. Prowadzone są również prace związane z przebudową DK2. Po ostatniej zmianie organizacji ruchu rozpoczęto rozbiórkę starej nawierzchni jezdni na wysokości stacji paliw. Wzdłuż trasy powstają ekrany dźwiękochłonne. Prowadzone są prace branżowe związane z budową kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, oświetlenia, urządzeń melioracyjnych" — precyzuje zakres prac GDDKiA.