Autko z wyglądu przypomina trochę Wagon R+ i podobnie jak on ma być samochodem wielozadaniowym. Zintegrowane ze zderzakiem (lakierowanym w kolorze nadwozia) światła przeciwmgłowe dostarczane są w opcji. Ignis oferowany jest w wersji trzy- lub pięciodrzwiowej. Kompaktowe wymiary predysponują go do jazdy w mieście. Pięcioosobowe wnętrze nadaje się do podróżowania z rodziną. Z niedużym bagażem, bo za tylną kanapą (z dwoma zagłówkami) mieści się tylko 181-litrowy ładunek. Można za to spokojnie myśleć o przewiezieniu teściowej: dorosłe osoby siedzące z tyłu nie będą wprawdzie mogły zbyt wygodnie wyciągnąć nóg, ale za to nie nabiją sobie guza o sufit, który znajdzie się wysoko nad ich głowami. Jeśli kierowca podróżuje tylko z jednym pasażerem,może ze sobą zabrać bagaż o pojemności 419 litrów. Po złożeniu oparć z tyłu powstaje przestrzeń ładunkowa o regularnych kształtach i płaskiej podłodze. Pod jej tylną częścią znajduje się praktyczny wyjmowany pojemnik o pojemności 19 l, w którym dodatkowo zapakować można drobne przedmioty, dzięki czemu nie przemieszczają się one swobodnie po całym bagażniku. We wnętrzu nowego modelu Suzuki znajdujemy więcej takich funkcjonalnych rozwiązań, ułatwiających utrzymanie porządku i pożądanych zwłaszcza w podróżach z dziećmi. Należą do nich kieszenie w oparciach, schowki w drzwiach, konsoli środkowej z tyłu i na desce rozdzielczej, uchwyty na napoje, szuflada pod fotelem pasażera. W sumie naliczyliśmy osiem rodzajów schowków, a niektóre z nich występują podwójnie.Małe autko napędzane jest niedużym, ale żwawym silnikiem. Czterocylindrowa, 16-zaworowa jednostka napędowa z dwoma wałkami rozrządu w głowicy i jednopunktowym wtryskiem paliwa ma pojemność skokową 1,3 l, z której osiąga 83-konną moc. Do wyboru są dwa rodzaje przekładni: 5-biegowa przełączana ręcznie lub 4-stopniowa automatyczna. Standardowo napęd przenoszony jest na przednie koła. Istnieje także wariant z napędem na obie osie. W zawieszeniu przednich kół zastosowano kolumny McPhersona, natomiast z tyłu zainstalowano oś sztywną. Układ hamulcowy zawiera wentylowane tarcze o średnicy 257 mm na przednich kołach i bębny na tylnych. Opony mają rozmiar 165/70 R 14. Wariant z napędem na cztery koła ma prześwit powiększony do 175 mm (standardowo 165 mm), który ma ułatwić mu poruszanie poza wyasfaltowanymi drogami. Ignis zaprezentowany został podczas ostatniego salonu paryskiego i zdążył już pojawić się na niektórych europejskich rynkach. W Polsce dostępny ma być w drugiej połowie przyszłego roku. Takie opóźnienie importer tłumaczy tym, że auto sprowadzane z Japonii i obłożone wysokim cłem musiałoby mieć wysoką cenę. Suzuki planuje rozpoczęcie produkcji w swojej węgierskiej fabryce.Wyposażenie zależne jest od kraju, w którym auto jest sprzedawane. Najbogatsze wersje zawierają dwie poduszki powietrzne i ABS, wspomaganie układu kierowniczego, klimatyzację i elektryczne podnośniki szyb. Na liście opcji znajdują się m.in. relingi dachowe, specjalne bagażniki dachowe, alufelgi i spoilery.