Największą popularnością wśród klientów cieszy się Mazda6 (3 271 sprzedanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (2 906 szt.) i Mazda2 (1 673 szt.). W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 27 punktów dealerskich i 16 ASO. To znacznie ułatwiło dostęp do oferty Mazdy i usług serwisowych klientom z innych miast. Współpraca dealerów z marką została pozytywnie oceniona w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych 2010 – Mazda zajęła 3. miejsce w rankingu.

Wzrosła również świadomość marki na polskim rynku: w 2008 r. spontaniczne wskazania marki Mazda wśród respondentów badania Global Brand Pulse wynosiła 8%, natomiast w 2010 r. – już 14%.

- 14% to wynik znacznie lepszy od marek obecnych na polskim rynku nawet od kilkunastu lat – cieszy nas tak szybki rozwój i znajomość naszych modeli. Pierwszy etap promowania Mazdy na polskim rynku mamy za sobą. To okres intensywnych działań reklamowych - co ważne, w wielu wypadkach niestandardowych na polskim rynku – zgodnie z hasłem Mazdy próbujemy cały czas przełamywać konwencje. Najważniejsze dla nas jest pozytwne przyjęcie idei Zoom-Zoom, czyli radości z jazdy naszymi samochodami – podsumowuje Sylwester Baczkowski, dyrektor marketingu MMPOL.

Modele Mazdy zdobyły również uznanie polskich mediów, zdobywając liczne nagrody, w tym m.in.:

Mazda2 – Auto Lider 2008, kategoria Reklama Prasowa, Auto Moto i MOTOR

Mazda6 – Kobiecy Samochód Roku 2008, kategoria Odkrywczy Pomysł, Twój Styl

Mazda MX-5 – Best Cars 2008 i 2011 – Kategoria ekonomia zakupu, Auto Motor i Sport

Mazda MX-5 – Samochód Roku Playboya 2009 – kategoria Styl i Piękno - Playboy

Mazda2 – Studencka Fura 2009 – magazyn Dlaczego i portal korba.pl

Mazda3 – Design Award 2009 – kategoria auta kompaktowe, Auto Świat

Mazda5 – Złota Kierownica 2010 – Auto Świat

Mazda2 – Najbardziej muzyczne auto 2010 – Radio ESKA

Mazda5 – Samochód dla Rodziny Playboya 2011 - Playboy

Mazda Motor Poland została również uhonorowana wyróżnieniem Polskiego Klubu Biznesu za „Debiut w Biznesie 2008” i tygodnika Auto Świat (Auto 1 2009) – „Debiut Roku”. Doceniono również działania reklamowe – pierwszy w Polsce serial internetowy z Mazdą2 – „Citylajf” zdobył nagrodę MIXX Awards (Kategoria ‘wprowadzenie nowego produktu’).

- Pierwsze trzy lata Mazdy w Polsce upłynęły nam głównie na budowaniu sieci sprzedaży i świadomości marki. Cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów – prawie 10 tys. sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany. Nie spoczywamy na laurach – nasze obecne działania mają na celu większą aktywność na rynkach lokalnych i ciągłe doskonalenie jakości obsługi. Przygotowujemy się również do przełomowego dla Mazdy momentu – wprowadzenia nowych modeli z technologiami SKYACTIV, które wyznaczają przełomowy etap w historii marki, również w Polsce – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor generalny MMPOL.

Sprzedaż modeli Mazda w Polsce (06.2008 – 05.2011)

Model Sprzedaż
Mazda6 3 271
Mazda3 2 906
Mazda2 1 673
Mazda CX-7 1 079
Mazda5 341
Mazda CX-9 309
Mazda MX-5 164
SUMA 9 743