W zależności od wersji (silnik wolnossący, z turbiną lub odmiana bi-fuel CNG), TwinAir może dysponować mocą od 65 do 105 KM. Z uwagi na niewielkie rozmiary, nowa jednostka TwinAir nadaje się do połączenia z silnikiem elektrycznym, może więc tym samym tworzyć napęd hybrydowy, szczególnie przydatny w ruchu miejskim, w którym zalety takiego rozwiązania są wyjątkowo cenne dzięki możliwości magazynowania i oddawania energii, która wytwarzana jest m.in. przy częstym hamowaniu.

Dwucylindrowy silnik TwinAir (niezależnie od wersji) jest wyposażony w elektrohydrauliczny system sterowania zaworami ssącymi Multiair oraz rozrząd napędzany łańcuchem, co korzystnie wpływa na koszty użytkowania auta wyposażonego w jednostkę 0,9 l. O kulturę pracy niezrównoważonego motoru dba system wałków wyrównoważających.

W produkcję nowej rodziny silników TwinAir w Bielsku-Białej Fiat Powertrain Technologies zainwestował około 300 milionów euro, a rząd polski udzielił firmie ulg podatkowych oraz przyznał fundusze z UE. Aż 98 proc. procesów obróbki silnika jest automatycznych, a sam montaż w ponad 60 proc. opiera się na pracy robotów.

Pełna zdolność produkcyjna nowych linii będzie wynosiła 450 tys. silników rocznie przy zatrudnieniu około 500 pracowników. Oprócz "pięćsetki" motor trafi też do Pandy, Grande Punto i Bravo.