Czterodrzwiowe coupe klasy średniej teraz nazywa się po prostu CC. W porównaniu z poprzednikiem, czyli Passatem CC, jest bardziej eleganckie i luksusowe. Nie wzrosły przy tym jego ceny – wiele wersji jest nawet tańszych.
Polski cennik Volkswagena CC otwiera kwota 103 490 zł za wersję z silnikiem 1.8 TSI 160 KM z ręczną, 6-stopniową skrzynią biegów. 210-konny motor 2.0 TSI to już wydatek ponad 118 000 zł. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych muszą przygotować się na sumę niecałych 117 000 zł. Tyle kosztuje 140-konna odmiana silnika 2.0 TDI. Mocniejszy, 170-konny wariant jest droższy o 7 700 zł. W każdym przypadku dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia DSG, która wymaga dopłaty 8 700 zł.
Samochód cechuje się bogatym wyposażeniem standardowm. W serii auto posiada m.in.: biksenonowe reflektory ze statycznym doświetlaniem zakretów i dynamiczną regulacją zasięgu, światła do jazdy dziennej, sportowe fotele z przodu z regulacją pochylenia oparcia, podparcia odcinka lędźwiowego i regulacją wysokości (dla fotela kierowcy regulacja elektryczna), trójramienną kierownicę obszytą skórą, komplet poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy wraz z ABS, ASR, EDS, MSR oraz asystentem siły hamowania, dwustrefową klimatyzację Climatronic, adaptacyjną regulację zawieszenia "DCC" (standard dla wersji z silnikami o mocy od 170 KM), automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne, czujnik deszczu, elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold i asystentem podjazdu, komputer pokładowy MFA Plus, radio CD/MP3 z 8 głośnikami, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS (dla silników o mocy od 170 KM) oraz 17-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich.
Do Volkswagena CC wprowadzone zostały również nowe opcjonalne systemy wspierające kierowcę. Należą do nich takie technologie, jak zastosowany po raz pierwszy w Volkswagenie Side Assist Plus z Lane Assist (ostrzega przed samochodami znajdującymi się w martwym polu widzenia i poprzez ingerencję w układ kierowniczy pomaga uniknąć wypadku), Dynamic Light Assist i współpracujący z kamerą system rozpoznawania znaków drogowych. Poprawiony został także komfort jazdy.