Podstawą nowej oferty amerykańskiej będzie pięciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,5 litra. Identycznie jak w poprzedniej generacji (sprzedawany pod nazwą VW Rabitt) otrzyma moc 125 kW przy 5700 obr./min i maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 4250 obr./min. W przypadku wersji trzydrzwiowej montowany będzie z pięciostopniową przekładnią manualną, a wersje pięciodrzwiowe otrzymają sześciostopniowy Tiptronic.
Nowością dla Amerykanów będzie Golf TDI z czterocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem 2,0 TDI, który dotychczas można było zamawiać do modelu Jetta. Ma on moc 103 kW przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowyw zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Standardem będzie sześciostopniowa przekładnia manualna, a za dopłatą przekładnia DSG.
Golf GTI otrzyma benzynowy silnik czterocylindrowy w USA oznaczany jako 2,0 T. w Europie ma on moc 155 kW, a w USA 147 kW w zakresie od 5100 do 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 280 Nm w zakresie od 1800 do 5000 obr./min.Można go zamawiać z sześciostopniowa przekładnią manualną lub DSG.
Podstawowa cena Golfa 2,5 l wynosi 17.490 dolarów, Golfa TDI 21.990 dolarów, a Golfa GTI 23.290 dolarów.