Nowy Volkswagen Jetta Hybrid jest drugim po Touaregu Hybrid modelem największego europejskiego producenta z napędem składającym się z silnika benzynowego i elektrycznego. Zaletami takiego rozwiązania są: ekonomiczniejsza jazda, czystsze środowisko oraz dobre osiągi.
Pod maską Jetty Hybrid znajduje się silnik benzynowy TSI o pojemności 1.4 l generujący 150 KM oraz silnik elektryczny o mocy 20 kW (łącznie daje to moc 170 KM). 7-stopniowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG przenosi moc na koła przednie. Hybrydowy napęd pozwala na rozpędzie się Jettą Hybrid od 0-100 km/h w niespełna 9 sekund, a średnie zużycie paliwa wynosi 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym.
Energię do napędu silnika elektrycznego dostarcza bateria litowo-jonowa. Kompaktowy układ akumulatorów został umieszczony pod tylną kanapą, co nie wpływa na przestrzeń w kabinie lub bagażniku. Bateria o masie 35,8 kg składa się z 60 pojedynczych ogniw o pojemności 5 Ah, dzięki którym uzyskuje się napięcie nominalne 220 V i 1,1 kWh. To pozwala przejechać do 2 km wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny, czyli bez emisji CO2. Podczas hamowania Jetta Hybrid przechodzi w tryb rekuperacji, który zamienia energię kinetyczną w energię elektryczną i magazynuje ją w akumulatorze (np. podczas hamowania).
Napęd elektryczny Jetty Hybrid włącza się automatycznie (przy prędkości poniżej 60 km/h) lub na żądanie kierowcy (poniżej 70 km/h). W tym celu kierowca musi wcisnąć przycisk trybu elektrycznego E-Mode, który umieszczony jest przed dźwignią zmiany biegów.
W dodatku napęd Volskwagena Jetty Hybrid jest niezwykle cichy i pozwala delektować się komfortową jazdą sedanem. Efekt pomogło osiągnąć zastosowanie nowego układu wydechowego, nowej szyby przedniej z folią wyciszającą oraz grubsze szyby z przodu.
Z zewnątrz Volskwagen Jetta Hybrid wygląda niemal identycznie jak z silnikiem benzynowym lub diesla. Wyróżnia się jedynie grillem oraz dyskretnym napisem „Hybrid”. W ruchu ulicznym tylko sokoli wzrok dostrzeże te różnice.
Wnętrze również nie uległo modyfikacjom. Do zmian należy nowe menu wyświetlacza dopasowane do potrzeb hybrydowego sedana. Pokazuje tryby pracy, aktualny sposób napędu, stan naładowania akumulatora oraz E-Powermeter – czyli potencjometr względnej mocy silnika elektrycznego. Nowością jest także Powemeter, który zastąpił analogowy obrotomierz. Ten wyświetlacz informuje kierowcę o aktualnym trybie pracy Jetty Hybrid.
Nowy Volskwagen Jetta Hybrid zadebiutuje na rynku amerykańskim. Plany sprzedaży w Europie nie są jeszcze znane.