Volkswagen dostarcza obecnie do swoich modeli Passat, Tiguan i Touran półautomatyczny system Park Assist, który pomaga kierowcy zaparkować auto pomiędzy podłużnie stojącymi pojazdami. Na targach w Hanowerze firma zaprezentowała jednak prototyp VW Passat Variant z systemem Park Assist Vision, który jest w stanie zaparkować zupełnie samodzielnie
Odwiedzający targi mogą więc widzieć automatyczne parkowanie na rzeczywistym przykładzie. Kierowca wybiera na wyświetlaczu miejsce do parkowania i przesuwa lewarek przekładni DSG do pozycji „P”. Samochód sam zaparkuje i wyłączy silnik, a jeśli kierowca przed manewrem wyszedł z samochodu, to automatycznie zamykają się również drzwi. Głównym atutem systemu jest to, że kierowcy w ogóle nie musi być w samochodzie. Samochód może więc zaparkować również w miejscu, gdzie kierowca miałby trudności przy opuszczaniu samochodu.
System sterowany jest 2GHz procesorem. Na podstawie sygnału z dwóch kamer umieszczonych w lusterkach wstecznych zmierzone zostaje miejsce do parkowania, a następnie auto przeprowadzi manewr parkowania. Sygnały z komputera wysyłane są do elektromechanicznego wspomagania kierownicy, elektronicznych hamulców i przekładni DSG. Silnik utrzymywany jest w zakresie wolnych obrotów. Przebieg parkowania kontrolują kolejne dwie kamery w przednim i tylnym zderzaku oraz czujniki ultradźwiękowe. Jeśli istnieje jakaś przeszkoda, manewr zostaje przerwany, również kierowca za pośrednictwem zdalnego sterowania może kiedykolwiek ukończyć parkowanie.
System na razie jest w fazie testów, ale w przyszłości powinien się pojawić w wielu samochodach seryjnych.