Nowy Volkswagen Sharan został wyposażony w modułowy system informacyjno-rozrywkowy (MIB) drugiej generacji, zapewniający połączenie z Internetem. Model można również wyposażyć w funkcję „App Connect” będącą elementem systemu Car Net. Do nowego systemu multimedialnego auta można wgrać różne aplikacje i używać ich za pośrednictwem dużego ekranu samochodowego.

Usługi online Volkswagena skupione w „Guide & Inform” zapewniają ponadto dostęp do takich usług, jak najaktualniejsze informacje o korkach drogowych, wolnych miejscach na parkingu czy też do informacji o okolicznych stacjach benzynowych i obowiązujących na nich cenach paliw. Kolejną zaletą jest możliwość jednoczesnego podłączenia dwóch telefonów, np. do rozmów prywatnych i służbowych.

Nowy Sharan ma w wyposażeniu seryjnym np. nowoczesny system automatycznego hamowania po kolizji. Jest on elementem systemu bezpieczeństwa, a jego działanie polega na tym, że po zderzeniu auta z przeszkodą powoduje automatyczne hamowanie samochodu, jeśli kierowca nie jest w stanie sam wykonać tej czynności. Dzięki temu można zapobiec kolejnym zderzeniom. Innym seryjnym elementem jest elektryczny hamulec postojowy z funkcją AutoHold ułatwiającą ruszanie autem na wzniesieniu. Bez dopłaty klienci dostaną także nową tapicerkę (w wersjach Trendline i Comfortline), zmienione wskaźniki, nowe tylne światła z diodami LED układającymi się w charakterystyczny kształt. Podróż umili na pewno standardowa, automatyczna 3-strefowa klimatyzacja Climatronic oraz nowe radio z kolorowym ekranem dotykowym „Composition Colour”.

Poza tym, do nowego Sharana można dokupić wiele nowych systemów asystujących – są wśród nich system Front Assist obserwujący otoczenie wokół samochodu, asystent utrzymywania pasa ruchu „Lane Assist”, system automatycznej regulacji odstępu od poprzedzającego auta ACC, asystent parkowania trzeciej generacji Park Assist (wspomagający wjazd i wyjazd z miejsca parkingowego) oraz czujnik Blind Spot, który podczas zmiany pasa ruchu ostrzega kierowcę o obecności pojazdu w tzw. martwym polu widzenia lusterek.

Zmieniono także paletę silników benzynowych (TSI) oraz Diesla (TDI). Doładowane jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa stały się do 15 proc. oszczędniejsze i wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Dwa silniki TSI mają moc 110 kW/150 KM i 162 kW/220 KM. Moc tego drugiego wzrosła o 15 kW/20 KM. Silniki wysokoprężne są oferowane w trzech wersjach różniących się mocą: 85 kW/115 KM, 110 kW/150 KM (wzrost o 10 KM, dostępny także w modelach z napędem na cztery koła) oraz 135 kW/184 KM (wzrost mocy o 7 KM). Wszystkie jednostki napędowe (za wyjątkiem silnika TDI osiągającego 85 kW) mogą współpracować z 6-biegową dwusprzęgłową przekładnią DSG z funkcją tzw. żeglowania, która sprzyja oszczędzaniu paliwa.

Cena podstawowa nowego Sharana z silnikiem 1.4 TSI wynosi 114 190 zł. Dzięki programowi finansowania samochodów Easy Drive, nowym Sharanem można jeździć już za 1142 zł miesięcznie.