Nowy silnik 2,0 TDI-CR najpierw pojawił się w nowym SUV-ie Volkswagen Tiguan, teraz trafia również pod maskę tradycyjnych Volkswagenów, które czekają na odmłodzenie w stylu nowej generacji Golfa.
Parametry dynamiczne VW Golf Variant i Jetta z silnikiem 2,0 TDI-CR są prawie identyczne jak dotychczas, gdyż silnik oferuje taką samą moc (103 kW/140 KM lub 125 kW/170 KM). Silniki 2,0 TDI-CR gotowe są pełnić normę emisji spalin Euro 5.
W przeciągu lata Volkswagen ujednolicił również ofertę silników 1,4 TSI. W modelach Golf Variant, Golf Plus i Jetta pojawią się zaledwie dwie wersje mocy. Podstawowa 1,4 TSI (90 kW/122 KM i 200 Nm) dysponuje wyłącznie turbodoładowaniem, mocniejszy i konstrukcyjnie bardziej skomplikowany silnik 1,4 TSI (118 kW/160 KM i 240 Nm) doładowywany jest kombinacją sprężarki mechanicznej i turbo.