Trzy zakłady w Chinach mają być wsparciem produkcyjnym i eksportowym na rosnący popyt na samochody Volvo na rynkach amerykańskim, europejskim, azjatyckim, a także w rejonie Pacyfiku. Producent podkreśla, że samochody ze wszystkich zakładów będą poddawane tym samym, restrykcyjnym kontrolom jakości.

Największe, najbardziej prestiżowe modele serii 90 (S90, V90 i XC90), wykorzystujące platformę SPA, będą powstawały w fabryce Daquing, na północy Chin. Ogłoszono, że docelowo cała produkcja flagowego sedana, Volvo S90, zostanie przeniesiona z Europy do Daquing. Obecne oraz przyszłe modele serii 60 na przeskalowanej platformie SPA będą wytwarzane w Chengdu. Z kolei najmniejsze modele serii 40, oparte na mniejszej platformie CMA, będą wytwarzane w powstającym zakładzie w Luqiao.

„Posiadając trzy fabryki, każdą wyspecjalizowaną w budowie jednej serii naszych aut, Volvo tworzy bardzo wydajną strukturę produkcyjną, która będzie w stanie zaspokajać coraz większe potrzeby rynków na całym świecie, teraz i w przyszłości„ – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars.

Inwestycje w fabryki w Chinach są częścią strategii zakładającej globalną ekspansję marki Volvo, do której należą dwie fabryki europejskie: w Szwecji i Belgii. Fabryka pod Goeteborgiem (Torslanda) zajmie się produkcją modeli serii 90 i 60. W Gandawie będą produkowane modele serii 40. Ponadto Volvo Cars jest już w trakcie budowy zakładu w Południowej Karolinie, w Stanach Zjednoczonych, który będzie wytwarzał auta z serii 60, zarówno na rynek amerykański, jak i na eksport.