Wynika z nich jasno, że nie tylko wygląd będzie mocną stroną modelu. Zadbano także o wysoką jakość, wyposażenie, sportowy układ jezdny i typowy dla Volvo najwyższy poziom bezpieczeństwa. Wnętrze, a zwłaszcza deska rozdzielcza, ma bardzo elegancką i zarazem prostą, typowo skandynawską formę z okrągłymi tarczami zegarów, charakterystycznym płaskim panelem środkowym oraz umieszczonym centralnie w górnej części kokpitu kolorowym ekranem o przekątnej 5 lub 7 cali (zależnie od wybranego systemu multimedialnego). Chromowane detale na konsoli środkowej, kierownicy i drzwiach pasują do dynamicznego charakteru auta, a w połączeniu ze skórzaną tapicerką dodają mu szlachetności.
Volvo przyzwyczaiło już klientów do doskonałych właściwości jezdnych swoich modeli. Nie inaczej będzie w przypadku nowego S60. Wersja europejska otrzyma standardowo sportowe zawieszenie, a opcjonalnie dostępne będzie aktywne Four-C, automatycznie dopasowujące układ jezdny do warunków drogowych i stylu jazdy. Kierowca ma tu również możliwość wyboru jednego z czterech trybów amortyzacji: standardowy, Comfort, Sport i Advanced.
{player}1265771914978.flv{/player}
Początkowo auto będzie sprzedawane w czterech wersjach silnikowych – dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych o mocach od 163 do 304 KM (patrz tabela). Później do oferty dołączą kolejne 4 jednostki: benzynowe 2.0 GTDi (T5) o mocy 240 KM i momencie 320 Nm oraz 1.6 GTDi w wariantach 180 KM (T4) i 150 KM (T3), obydwa z momentem 240 Nm, a także diesel DRIVe 1.6/115 KM i 270 Nm. Ostatni z motorów ma spalać średnio 4,3 l/100 km.
Wszystkie silniki, z wyjątkiem topowego T6, seryjnie do przeniesienia momentu wykorzystają 6-biegowe przekładnie manualne, natomiast 6-stopniowy „automat” Geartronic będzie w wyposażeniu opcjonalnym (standard w T6, niedostępny w DRIVe). Topowa wersja benzynowa oraz najmocniejszy diesel (za dopłatą) otrzymają stały napęd na obydwie osie (AWD).
{player}1266376731479.flv{/player}
Volvo S60 seryjnie wyposażone będzie w cały zestaw systemów wspomagających kierowcę i gwarantujących bezpieczeństwo pasażerom. Znajdą się tu m.in.: City Safety, zapobiegający lub zmniejszający następstwa niewielkich kolizji w ruchu miejskim, Pedestrian Detection, służący do wykrywania i reagowania na pieszych pojawiających się przed samochodem (w razie ich wtargnięcia na jezdnię uruchamia automatycznie hamulce, zmniejszając tym samym ryzyko obrażeń) oraz systemy ASC (Advanced Stability Control) z czujnikami poprzecznego przechylenia auta i CTC (Corner Traction Control), które podczas dynamicznej jazdy ułatwiają prowadzenie samochodu, pokonywanie zakrętów (trakcja) i wykonywanie manewrów.
W sprzedaży na polskim rynku nowe Volvo S60 pojawi się po wakacjach.