Pomysł na nowoczesną reinkarnację Volkswagena Garbusa zaprezentowany został por Az pierwszy w 1994 roku w studyjnej wersji o nazwie Concept One. Zmodernizowana wersja seryjna miała premierę w 1998 roku i był to jeden z pierwszych modeli z tzw. retro designem. Pod stylowym przykryciem ukrywa się platforma i silniki Golfa czwartej generacji.
Od 2003 roku oferowana jest także wersja Cabrio z brezentowym składanym dachem. W 2005 roku model przeszedł odmładzający facelifting.
Po długich dwunastu latach, gdy europejskie i amerykańskie drogi zaczyna napełniać szósta generacja VW Golfa, przyszedł czas na zamkniecie historii modelu New Beetle. Amerykanie będą mogli od wiosny 2010 roku zamówić jeden z egzemplarzy Final Edition, ograniczonej do 1500 egzemplarzy serii. Hatchback i kabriolet otrzymają błękitną barwę nadwozia Aquarius Blue, hatchback otrzyma dodatkowo czarny dach, a kabriolet jasny brezent.
Kolejnym elementem rozpoznawczym będą tabliczki umieszczone na przednich zderzakach a liczba kolejna serii znajdzie się na dolnej części koła kierownicy. Standardem będą 17-calowe koła i sportowe zawieszenie. W USA auto napędzane będzie pięciocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 2,5 litra i mocy 110 kW, współpracującym z sześciostopniowym automatem Tiptronic.