Zawodnicy, którzy ubiegają się o miano następcy Michaela Schumachera, kształcą się w niemieckim pucharze ADAC Polo Cup, ścigając się Volkswagenami Polo o mocy 150 KM. Taką samą moc osiąga „zwykłe“ Polo GTI, które zadebiutowało dopiero niedawno... ale to nie koniec tej historii.
Volkswagen skorzystał z szerokiej oferty turbo doładowanych silników 4-cylindrowych o pojemności 1,8 l, których ciągle ma pod dostatkiem, i zaoferował model Polo GTI Cup Edition z silnikiem 1,8 T o mocy 180 KM. Z Polo stał się więc jeden z najszybszych, ale też najdroższych małych samochodów na rynku europejskim.
Najszybsze Polo przyśpiesza do 100 km/h w 7,5 s (0,7 s szybciej od wersji standardowej), auto rozpędza się do 225 km/h (Polo GTI – 216 km/h), a średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wzrosło z 7,8 do 8 l/100 km. Moc maksymalną podniesiono o 30 KM, a moment obrotowy zwiększył się z 220 do 235 Nm przy 2000 obr./min, natomiast cena wzrosła z 19.125 do 22.425 euro.
Polo GTI Cup Edition oferuje dodatkowo nowy zestaw stylizujący, na który składają się nowe zderzaki ze spoilerami i nowe nakładki progowe, prawie bez zmian zapożyczone z wersji wyścigowej. Auto otrzymało również nowe 17-calowe alufelgi. Wyposażenie oraz wystrój wnętrza nie uległy zmianie.