W Gosiach Dużych doszło do niebezpiecznego incydentu na przejeździe kolejowym. 63-letnia kobieta, kierując samochodem marki Toyota, zlekceważyła sygnalizację świetlną i dźwiękową, naruszając tym samym bezpieczeństwo na torach. W wyniku tego manewru doszło do uszkodzenia jednej z rogatek. Na szczęście w zdarzeniu nikt nie odniósł obrażeń. Możecie je obejrzeć na poniższym nagraniu:
Kara najwyższa możliwa. 15 pkt karnych i 2000 zł
Policja z Zambrowa, która interweniowała na miejscu zdarzenia, nałożyła na kierującą surowe sankcje. Po przeprowadzeniu niezbędnych czynności, w tym badania alkomatem, które wykluczyło wpływ alkoholu na zachowanie kobiety, funkcjonariusze zdecydowali o nałożeniu mandatu w wysokości 2000 złotych. Dodatkowo, konto kierującej zostało obciążone 15 punktami karnymi.
Przeczytaj także: Co dalej z samochodami Buddy? Mamy komentarz prokuratury
Wszystkie wykroczenia na przejazdach kolejowych są tak surowo karane i, prawie nigdy, nie kończy się na pouczeniu. Policjanci są bezwzględni i bardzo drobiazgowi. Zdarza się, że dają mandaty, kiedy kierowca wjedzie na prawie podniesionych (ale nie do końca) szlabanach. Stąd często się mówi o zasadzie kąta prostego. Przejechać można dopiero, kiedy szlabany będą w pełni podniesione.
Dlaczego policja jest tak surowa? "Rozpędzony pociąg może mieć drogę hamowania równą nawet trzynastu boiskom piłkarskim. Różnica mas pomiędzy składem towarowym a samochodem osobowym jest taka, jak między pojazdem a puszką po napoju" - obrazowo wyjaśniają organizatorzy kampanii "Bezpieczny Przejazd". Nieprawidłowe zachowania na przejazdach to prawie pewna drogowa tragedia.
Mandaty na przejazdach kolejowych w 2024 r.
Policjanci organizują specjalne akcje na przejazdach, a do łamania przepisów podchodzą bardzo drobiazgowo. Kierowcy grozi dwa tysiące zł mandatu (w przypadku recydywy cztery tysiące) i 15 punktów karnych, jeśli:
- wjedzie na przejazd kolejowy w momencie, gdy zapory są opuszczone, są właśnie opuszczane lub ich podnoszenie się nie zakończyło. Dlatego często mówi się o "zasadzie kąta prostego". Na przejazdy można wjeżdżać tylko, kiedy zapory są w pełni podniesione,
- wjedzie na przejazd kolejowy, gdy sygnalizator pokazuje czerwone światło,
- wjedzie na przejazd kolejowy, kiedy po jego drugiej stronie nie ma miejsca na kontynuowanie jazdy.
Przeczytaj także: Używany SUV w dobrej cenie. Toyota RAV4 czy VW Tiguan? Faworyt jest jeden