Na liście startowej Rajdu Barbórka znalazło się aż 95 załóg, w tym dziesięć w różnych modelach samochodów Peugeot. Partnerami Wicemistrzów Polski w Klasie 1600, Piotra Adamusa i Magdy Zacharko w zespole Peugeot Sport Polska Rally byli Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz.

Obsada w Klasie 3 była w tym roku szczególnie silna. Obok ponad dwudziestu załóg krajowych, wystartowali też zawodnicy zagraniczni w mocnych samochodach (w specyfikacji Super 1600) Już pierwszy odcinek specjalny przyniósł przyjemną niespodziankę - na trudnej technicznie próbie na Bemowie, Piotr i Magda uzyskali najlepszy czas w klasie, pokonując wiele załóg w samochodach z napędem na obie osie. Dobrze pojechali też Darek i Grzegorz, którzy zajęli trzecie miejsce.

Trzy kolejne próby, które decydowały o zakwalifikowaniu się do startu na odcinku „Kryterium Karowa” także przebiegały pod dyktando Adamusa i Zacharko, których przewaga nad najgroźniejszymi rywalami wynosiła dwie sekundy. Poloński i Dobosz utrzymali trzecie miejsce w klasie.

Prestiżowe Kryterium Karowa o Puchar Teleexpressu oglądało „na żywo” kilkadziesiąt tysięcy widów. Piotr Adamus i Magda Zacharko uzyskali najlepszy czas w klasie, pieczętując swój sukces.

- Jesteśmy oczywiście bardzo zadowoleni z występu – mówił Piotr. Poszczególne odcinki specjalne były krótkie, ale trudne technicznie. Nasz Peugeot spisywał się znakomicie, chciałbym podziękować wszystkim mechanikom za jego przygotowanie. Zwycięstwo w Rajdzie Barbórka jest dla nas znaczące, pokonaliśmy przecież rywali, którzy wyprzedzili nas w RSMP oraz załogi z Włoch w Fiatach Punto Super 1600.

Bardzo dzielnie spisali się też na wymagającej trasie Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz, którzy na Karowej uzyskali drugi czas.

- To był dla mnie ważny sezon – podsumował tegoroczne występy Darek. Otrzymałem szansę jeżdżenia mocnym samochodem. Była to dla mnie wielka przygoda i ważna lekcja w sportowej karierze. Dziękuję wszystkim, którzy pomagali i wspierali mnie, trzymali za nas kciuki!

- Cieszymy się z wyniku osiągniętego przez nasze załogi, gratulujemy zwycięstwa Leszkowi Kuzajowi, który, jak przypomnę, był niegdyś zawodnikiem zespołu Peugeot Sport Polska – podsumował Rajd Barbórka Andrzej Nosiński, Sekretarz Generalny Peugeot Polska. Miło nam było także gościć w naszym namiocie kilkuset akredytowanych na rajdzie dziennikarzy. To był ósmy, a nawet dziewiąty sezon uczestnictwa Peugeot Polska w polskich rajdach. Mamy satysfakcję, że w gronie 30 „Asów” podczas Kryterium Karowa znalazło się aż pięć załóg w różnych modelach Peugeot!

- Pragnę podziękować dyrekcji Peugeot Polska za okazaną nam pomoc – powiedział dyrektor rajdu, Zdzisław Siwiński. Stało się tradycją Rajdu Barbórka, że Peugeot jest obecny nie tylko na trasie, ale bardzo nam pomaga przy organizacji zawodów. Dziękuję!

Po zakończeniu Rajdu Barbórka odbyło się uroczyste zakończenie sezonu rajdowego 2006. Podczas gali wręczane były szarfy Mistrzom i Wicemistrzom Polski.

Tytuł Wicemistrzów Polski w Klasie Super 1600 zdobyli Piotr Adamus i Magdalena Zacharko. Trzecie miejsce w tej klasie zajęli Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz. Peugeot został Drugim Wicemistrzem Polski w klasyfikacji Zespołów Producenckich.

Wyniki Rajdu Barbórka:

Klasa 3 1. Piotr Adamus i Magdalena Zacharko (Peugeot 206);2. Michał Kościuszko i Jarosław Baran (Suzuki Swift Super 1600) – strata 4,6 s;3. Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeot 206) – strata 6,4 s

Klasa 21. Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski (Citroen C2 – R2);2. Ariel Piotrowski i Martyna Zarębska (Peugeot 206 XS) – strata 14,2 sek.;3. Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (Peugeot 206 XS) – strata 17,2 s

Sezon zakończony - kluczyk wręczony!

Przed rozpoczęciem „Kryterium Karowa” podczas 44. Rajdu Barbórka, w wypełnionym dziennikarzami i gośćmi namiocie Peugeot Polska rozdano nagrody najlepszym zawodnikom Rajdowego Pucharu Peugeot 2006.

Przypomnijmy: w tegorocznej, ósmej już edycji RPP rywalizowało czternaście załóg w samochodach Peugeot 206 XS grupy A. Walka o końcowy sukces była emocjonująca, choć po raz pierwszy w historii pucharu załoga, która zajęła pierwsze miejsce w klasyfikacji uzyskała tak wielka przewagę nad konkurentami.

Zwycięzcami Rajdowego Pucharu Peugeot 2006 zostali Łukasz Habaj i Jacek Spentany, którzy wyprzedzili Radosława Typę i Wojciecha Żuka oraz braci Marcina i Michała Dobrowolskich.

Andrzej Nosiński, Sekretarz Generalny i Tadeusz Mączyński, Dyrektor Serwisu i Części Zamiennych Peugeot Polska wręczyli zawodnikom nagrody. A są one znaczące: najlepsza załoga otrzymała kluczyki do samochodu Peugeot 206 1,4, kolejne odpowiednio 18 i 12 tysięcy złotych! Peugeot Polska oraz firmy partnerskie RPP przewidziały nagrody i upominki dla wszystkich startujących załóg. Andrzej Nosiński w imieniu Peugeot Polska pogratulował zawodnikom sukcesów, podziękował też współorganizatorom – działaczom Polskiego Związku Motorowego oraz partnerom RPP, firmom: Total, Gefco, SPF, Michelin i Facom oraz patronowi medialnemu tygodnikowi Auto Świat.

- Pragnę podziękować konkurentom za walkę, sponsorom za wsparcie – powiedział Łukasz Habaj zwracając się do licznego grona zaproszonych gości i dziennikarzy. Jesteśmy szczęśliwi i mamy nadzieję, że nasza przygoda ze sportem rajdowym nie skończy się na tym sukcesie!

Łukasz Habaj i Jacek Spentany pozostali w tym sezonie niepokonani – wygrali sześć pierwszych eliminacji RPP, w siódmej nie startowali. W tej ostatniej najlepsi okazali się bracia Marcin i Michał Dobrowolscy, ale w przekroju całego sezonu więcej punktów od nich zebrali Radosław Typa i Wojciech Zuk.

Tego samego dnia wieczorem najlepsze załogi Rajdowego Pucharu Peugeot raz jeszcze stanęły na scenie. Tym razem podczas oficjalnej uroczystości zakończenia sezonu rajdowego 2007 w Polsce. Łukasz Habaj i Jacek Spentany, Radosław Typa i Wojciech Żuk oraz Marcin i Michał Dobrowolscy odebrali puchary i szarfy Mistrzów i Wicemistrzów Polski w klasie markowej Peugeot.