Auto Świat Wiadomości Aktualności Widoczność to podstawa. Jak wypada w nowych autach?

Widoczność to podstawa. Jak wypada w nowych autach?

Nowoczesne samochody posiadają niezliczoną liczbę kamer i czujników, które mają za zadanie wspomóc kierowcę podczas jazdy. Jednak wszystkie elektroniczne wspomagacze nie zastąpią prowadzącemu dobrej widoczności otoczenia. Serwis "Consumer Reports" sprawdził ten aspekt w popularnych autach w USA.

Mercedes-AMG SL Roadster 2021
Zobacz galerię (10)
Mercedes-Benz
Mercedes-AMG SL Roadster 2021

Kto choć raz jeździł samochodem z poprzednich epok, musi przyznać, że widoczność w każdą stronę była dobra, umożliwiała swobodne rozglądanie się we wszystkie strony i łatwą ocenę sytuacji na drodze. W czasach, kiedy czujniki istniały tylko w sferze marzeń, bardzo zwracano uwagę na to, aby widoczność była jak najlepsza.

Inne czasy, nowe problemy

Dzisiejsze samochody są projektowane inaczej. Bardziej napompowane nadwozia czy jeszcze lepsza izolacja pasażerów od otoczenia negatywnie wpływają na dobrą widoczność z fotela kierowcy. Nowoczesne trendy, czujniki i kamery, a częściowo także normy bezpieczeństwa pogłębiają ten problem, a przecież to właśnie dobra widoczność do tyłu i na boki zapewnia bezpieczne i sprawne manewry na drodze. Kamery mogą wspomóc kierowcę w wielu sytuacjach, jednak nie są remedium na wszystkie problemy z widocznością.

Zła widoczność powoduje, że można nie zauważyć nie tylko samochodu, ale także pieszego, który w starciu z każdym autem nie ma szans. Z pewnością wielu kierowców przyzna, że zdarzyło im się nie zauważyć pieszego, który "schował się" za słupkiem auta. Dlatego coraz częściej można usłyszeć o świetnej stylistyce kosztem dobrej widoczności.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Sprawdzono auta z USA

Z tego powodu amerykański "Consumer Reports" wziął pod lupę testowane przez siebie samochody z rynku USA i sprawdził, jak wygląda widoczność w poszczególnych klasach. Podczas testów kierowcy zauważyli, że w większości SUV-y, które przecież często wybierane są ze względu na lepszą widoczność, są gorsze niż auta z nadwoziem typu sedan. Patrząc na ranking, można też z łatwością uznać wyższość aut z Japonii. W większości kategorii to właśnie japońskie konstrukcje zostały uznane za najbardziej przyjazne pod względem widoczności.

Pamiętajmy, że podczas kupowania samochodu warto sprawdzić wygodę pozycji za kierownicą, widoczność we wszystkie strony i komfort manewrowania w ruchu ulicznym. W końcu to, co w salonie robi wrażenie, może być udręką w codziennym użytkowaniu.

Samochody z najlepszą i najgorszą widocznością podzielone na klasy według portalu Consumer Reports

Klasa NajlepszyNajgorszy
Samochody miejskie Honda FitChevrolet Spark
Samochody kompaktowe/Crossovery Fiat 500L/Volkswagen GolfToyota C-HR
Luksusowe sedany  Infiniti Q50Mia Stinger/Mercedes CLA
Sedany klasy średniej Subaru LegacyHonda Clarity
Samochody sportowe Subaru WRXChevrolet Camaro
Kompaktowe SUV-y Subaru ForesterGMC Terrain
Luksusowe kompaktowe SUV-y Audi Q5Jaguar I-Pace
Średnie SUV-y (2-rzędowe) Honda PassportNissan Murano
Średnie SUV-y (3-rzędowe) Honda PilotNissan Pathfinder
Luksusowe średniej wielkości SUV-y Range RoverTesla model X
Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków