Zasady przeprowadzania naszego Wielkiego Testu Salonów są takie same od 18 lat – nasi wysłannicy (tajemniczy klienci) odwiedzają salony sprzedaży nowych aut, wcielają się w rolę klientów i oceniają jakość obsługi. Ankieta, którą wypełniają, zawiera kilkadziesiąt ocenianych pozycji. To pozwala na wystawienie ocen w trzech najważniejszych kategoriach: "organizacja salonu", "obsługa klienta" i "jazda testowa" oraz oceny końcowej. Jest ona wyrażona w procentach, co może dziwić, dlatego wyjaśniamy: badamy 25 proc. salonów danej marki, więc liczba odwiedzonych placówek jest różna (w przypadku marek premium odwiedziliśmy po 10 salonów, ale w popularnych markach – od 10 do 19). Ocena w procentach jest w tym przypadku najbardziej obiektywna.

Pięć marek premium

W 18. Wielkim Teście Salonów wśród 21 sprawdzanych firm importerskich znalazło się 5 z segmentu premium. Odwiedziliśmy salony: Audi, BMW, Lexusa, Mercedesa i Volvo – w sumie 50 placówek. Nasi wysłannicy pytali o najpopularniejsze modele: w Audi o Q3, w BMW o auta serii 3 oraz X5, w Lexusie o NX-a i UX-a, w Mercedesie o klasę A i GLC, a w Volvo o XC40 i XC60.