Duża paszcza stała się charakterystycznym, z daleka rozpoznawanym elementem najpierw luksusowej limuzyny A8, potem modeli A6 i A4. W przypadku kompaktowej "trójki" zdecydowano się na rozwiązanie połowiczne - w połowie ub. roku wprowadzono 3-drzwiowy model Sportback, właśnie z dużym grillem. Pozostałe wersje A3 miały tradycyjny, wąski grill sięgający tylko do górnej części zderzaka. Teraz przyszła pora na ujednolicenie wyglądu wszystkich wersji A3. Kompaktowe auto od momentu zaistnienia na rynku (w 1996 roku) miało sportowe ambicje. I tak pozostało do dziś. Z zewnątrz podkreślają to m.in. wznosząca się ku tułowi linia okien, duże 16- lub 17-calowe felgi aluminiowe oraz 2 rury wydechowe (montowane w mocniejszych wersjach silnikowych). We wnętrzu znajdziemy więcej sportowych atrubutów: kierownicę pokrytą skórą, wyprofilowane fotele, aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej i konsoli środkowej. O sportowym charakterze przesądzają jednak nie tylko dodatki, ale przede wszystkim silnik i zawieszenie. Pod maskę A3 trafia 7 rodzajów silników, w tym 2 TDI. Najsłabszy, benzynowy ma moc 102 KM, a najmocniejsza jednostka to V6 o pojemności 3,2 litra i mocy 250 KM. Bardzo interesujące z punktu widzenia osiągów są silniki FSI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindra). Np. 2-litrowa jednostka osiąga moc 150 KM, a ta sama z doładowaniem uzyskuje 200 KM. Oprócz szerokiej gamy silników A3 oferuje do wyboru kilka rodzajów skrzyń biegów: 5- i 6--stopniowe, sterowane ręcznie, 6-stopniowy Tiptronic oraz specjalność koncernu - przekładnię DSG (Direct Shift Gearbox), która dzięki dwóm sprzęgłom zmienia biegi szybko i niewyczuwalnie. Jej jedyna wada to wysoka cena, trzeba za nią dopłacić ok. 10 tys. zł.Wersje silnikowe 2.0 TDI/140 KM, 2.0 TFSI/200 KM oraz 3.2/250 KM dostępne są także z napędem quattro (na 4 koła). Wymaga to dopłaty 12,5 tys. zł. Wnętrze "A3" jest zaskakująco obszerne, materiały wykończeniowe na najwyższym poziomie, wyposażenie standardowe bogate. Widać, że Audi buduje prestiż nie tylko zewnętrznym wyglądem swoich aut. Prowadzenie bezproblemowe, zapewnia to m.in. wielowahaczowa tylna oś.