Auto Świat Wiadomości Aktualności Foteliki Britax Römer wkrótce bez dopisku "Made in Germany". Firma przenosi produkcję do Azji

Foteliki Britax Römer wkrótce bez dopisku "Made in Germany". Firma przenosi produkcję do Azji

Coraz mniej dzieci w Europie i coraz wyższe koszty produkcji to dwa główne powody, dla których znany producent samochodowych fotelików dla dzieci, Britax Römer, chce zamknąć zakład w Niemczech. Już wkrótce produkcja ma zostać w całości przeniesiona do Azji.

Fotelik samochodowy
Fotelik samochodowyBritax Römer

Britax Römer to jeden z najbardziej rozpoznawalnych producentów samochodowych fotelików dla dzieci. Firma powstała pod koniec lat 70. ub.w. w wyniku fuzji niemieckiego Römera, który został założony w 1871 r. w Ulm i jego konkurenta z Wielkiej Brytanii, firmy Britax, której początki sięgają 1938 r. Obaj producenci najpierw produkowali pasy bezpieczeństwa, a z czasem przestawili się na produkcję fotelików samochodowych.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Dwie przyczyny przeniesienia produkcji do Azji

Teraz niemiecki producent zapowiedział kolejną już istotną zmianę w historii firmy. Jest nią plan zakończenia produkcji w Leipheim w Szwabii od 2026 r. i przeniesienie całości produkcji do Azji, gdzie już teraz powstaje 30 proc. towarów z logo Britax Römer. W obecnej niemieckiej lokalizacji pozostaną jedynie działy odpowiedzialne za rozwój produktu, marketing i sprzedaż oraz administracja. Serwis inFranken.de precyzuje, że za magazynowanie na terenie obiektu będzie odpowiadała firma zewnętrzna.

Powodem przeniesienia produkcji fotelików samochodowych do Azji jest spadek sprzedaży w ostatnich latach, a ten z kolei jest konsekwencją spadku wskaźnika urodzeń w krajach Unii Europejskiej (UE). Do tego wszystkiego doszły wysokie koszty związane z produkcją w Niemczech. Firma przyznała, że wspomniane czynniki doprowadziły do tego, że od 2021 r. Britax Römer ponosi straty.

Decyzja o przeniesieniu produkcji spowoduje, że zlikwidowanych zostanie 216 z 290 miejsc pracy w siedzibie firmy. Jeden ze związków zawodowych już wyraził negatywną opinię na temat planów i chce, aby znaleźć alternatywę dla przenoszenia produkcji na Daleki Wschód.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków