- Dolnośląska Służba Dróg i Kolei podpisała kontrakt na budowę ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia
- Prace o wartości niemal 264 mln zł wykona firma Skanska. Ma na to 30 miesięcy
- Projekt obejmuje budowę dwóch jezdni, konstrukcję mostów i kładek
Nowy odcinek obwodnicy połączy dotychczasowe fragmenty trasy z Bielanami Wrocławskimi, ulicą Karkonoską oraz autostradą A4. Dzięki temu mieszkańcy południowych dzielnic miasta zyskają lepszą komunikację, a ruch samochodowy zostanie rozładowany na najbardziej obciążonych ulicach.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoInwestycja obejmuje budowę 3,62 kilometra nowej drogi, która w większości będzie miała dwie jezdnie. Przewidziano także krótki fragment jednopasmowy. Zakończenie prac planowane jest w ciągu 30 miesięcy od podpisania umowy.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia wchodzi w końcowy etap budowy
Ostatni fragment Wschodniej Obwodnicy Wrocławia rozpocznie się od ronda na ulicy Grota Roweckiego, przebiegnie przez Wysoką i zakończy się na planowanym węźle z aleją Karkonoską. W ramach projektu powstanie również ciąg pieszo-rowerowy na całej długości trasy. Dodatkowo przewidziano nasadzenie ponad 500 drzew, 25 tys. krzewów oraz blisko 400 m kw. łąki kwietnej.
Wśród zaplanowanych obiektów inżynieryjnych znajdą się cztery nowe ronda, most nad rzeką Ślęzą, wiadukt nad linią kolejową nr 285 (Wrocław – Świdnica) oraz dwie kładki pieszo-rowerowe. Nowa droga zostanie także włączona do istniejącego ronda na ulicy Grota Roweckiego.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia — wielokrotnie opóźniana inwestycja
Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia była długo wyczekiwana, zwłaszcza przez mieszkańców południowych dzielnic miasta. Pierwszy odcinek tej trasy oddano do użytku 12 lat temu, jednak kolejne etapy napotykały na liczne przeszkody. Proces inwestycyjny był utrudniony przez protesty oraz skomplikowane procedury przetargowe. Postępowanie przetargowe rozpoczęło się półtora roku temu, a umowę udało się podpisać dopiero pod koniec czerwca.
Wicemarszałek województwa dolnośląskiego Michał Rodo podkreślił, że przygotowania do realizacji tej trasy trwały wyjątkowo długo. Zwrócił uwagę na setki pytań, liczne oferty od potencjalnych wykonawców oraz kontrolę ze strony urzędu zamówień publicznych, co dodatkowo wydłużyło cały proces. W jego ocenie podpisanie umowy na wykonanie inwestycji to powód do zadowolenia.