To będzie niesamowite starcie potężnego auta wyścigowego z motocyklem z serii Moto GP - BMW S 1000 RR, którego moc to 193 KM przy niespełna jednolitrowym silniku. Kierowcą motocykla, podczas warszawskich wyścigów, będzie Andrzej Pawelec, wielokrotny Mistrz Polski klasy Supersport oraz Superbike. Trasa wyścigu poprowadzona jest ulicami miasta, gdzie nie brakuje ciasnych zakrętów, które powinny premiować jednoślad. Z drugiej strony błędem jest niedoceniać samochodu, który pod maską ma 500 KM i przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s. Wszystko rozstrzygnie się już

21 sierpnia!

BMW M3 GT2 będzie drugim, najmocniejszym pojazdem wyczynowym, który zobaczymy na VERVA Street Racing. Mocą silnika ustąpi jedynie bolidom Formuły 1. Samochód z zewnątrz przypomina seryjną wersję BMW M3 i na podobieństwach linii nadwozia porównania należy zakończyć. Auto napędza silnik o poj. 4 litrów, który potrafi rozpędzić ważącą 1245 kg wyścigową M3 do 300 km/h. Z uwagi na olbrzymie obciążenia, jakim poddawana jest jednostka napędowa, wał korbowy jest stalowy, a niektóre elementy silnika wykonane są z włókna węglowego. Dodatkowo ograniczono osprzęt silnika, aby zredukować jego masę.

Z uwagi na charakter wyścigów w jakich startuje ten samochód, zamontowano w kokpicie klimatyzację, co jest rzadkością w pojazdach wyczynowych. Zgodnie z przepisami wyścigów 24-godzinnych temperatura w kabinie nie może bowiem przekraczać 32° C. W celu ograniczenia powierzchni, którą trzeba schłodzić, tuż za siedzeniem kierowcy znajduje się plastikowa ścianka.

Tradycyjnie duży nacisk konstruktorzy postawili na kwestie bezpieczeństwa. Klatka chroniąca kierowcę zbudowana jest z wytrzymałych, zespawanych razem stalowych rur, tworzących jednolitą konstrukcję. Projekt opracowano wykorzystując zaawansowany program CAD. Kierowca przypięty jest do fotela za pomocą sześciopunktowych pasów bezpieczeństwa i w przypadku podejrzenia urazu kręgosłupa może zostać wyciągnięty z rozbitego samochodu przez dach wraz z fotelem. Dodatkowo szyję chroni system HANS znany przede wszystkim z wyścigów Formuły 1.

BMW M3 GT2 Foto: Onet.pl
BMW M3 GT2

Najnowsza wersja BMW M3 GT2 została zbudowana w oparciu o czwartą generację sportowego modelu BMW M3. Prace koncepcyjne rozpoczęły się w połowie 2007 roku, z myślą o startach w wyścigach długodystansowych. Auto na torze zadebiutowało w 2009 startując w American Le Mans Series (ALMS). Po sukcesach za oceanem koncern z Monachium zdecydował się wystawić model również w wyścigach długodystansowych na Starym Kontynencie w sezonie 2010.

Po jedenastu latach nieobecności Team BMW Motorsport w tym roku powrócił na legendarny tor w Le Mans w modelu BMW M3 GT2. Samochód oznaczony numerem 78 finiszował na 6 miejscu w swojej klasie (startowało aż 17 zespołów) notując po upływie doby średnią prędkość na poziomie 200 km/h! Jednym z podstawowych kierowców auta był Augusto Farfus, którego zobaczymy na VERVA Street Racing. Niestety mniej szczęścia miała załoga drugiej maszyny (nr 79) odpadając z rywalizacji już pod koniec pierwszego dnia.

Co ciekawe, zgodnie z wieloletnią tradycją, jeden z dwóch samochodów jakie wystawiło do tego wyścigu BMW pomalowane zostało według projektu amerykańskiego artysty Jeff’a Koons’s. W 1979 r. projektantem grafiki nadwozia BMW był sam Andy Warhol.

Corvette Z06

Dodge Viper GTS Coupe

Ferrari F 430 Scuderia

Jordan Grand Prix (EJ12 - prywatny bolid Formuły 1)

Arrows Grand Prix International (A23 - prywatny bolid Formuły 1)

Renault F1 Team (R23 - prywatny bolid Formuły 1)

Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera

Porsche Carrera GT

Porsche 997 GT3 RS

Stealth B7