Filip Makuch, Szczepan Podosek, Tomasz Mróz i Konrad Wesołek obronili ją na Wydziale Mechanicznym PK i uzyskali tytuł inżyniera, kończąc studia I stopnia na kierunku mechanika i budowa maszyn. Promotorem pracy był dr inż. Aleksander Kuranowski z Instytutu Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych Politechniki.
„Na pomysł skonstruowania bolidu w ramach dyplomu inżynierskiego wpadliśmy inspirując się bolidem skonstruowanym na naszym wydziale przez starszych kolegów. Postanowiliśmy zbudować nowy pojazd – szybszy i nowocześniejszy" – wyjaśnił Filip Makuch z zespołu konstruktorów.
Praca dyplomowa zyskała wysokie oceny komisji egzaminacyjnej, tym bardziej, że przed obroną bolid przeszedł poważny test – przejażdżkę w nim po kampusie Politechniki Krakowskiej w Czyżynach odbyli m.in. rektor PK prof. Jan Kazior oraz dziekan Wydziału Mechanicznego prof. Jerzy Sładek. Pojazd, który może rozwijać prędkość do 235 km/h, spisał się bez zarzutu.
Studenci PK w pracach dyplomowych z zasady podejmują tematy, które pozwalają im w praktyce wykorzystać wiedzę i umiejętności zdobyte na studiach. Konstruowali już ekologiczne auta miejskie, pojazdy dedykowane niepełnosprawnym, przechyłowe motocykle i rowery bagażowe, podwodne i mobilne roboty. Obecnie na PK trwają prace nad pierwszym w Polsce elektrycznym bolidem wyścigowym. Projekt "PK MechPower” realizują studenci z Wydziału Mechanicznego i Koła Naukowego Energetyki i Ochrony Środowiska. Elektryczny bolid ma startować w wyścigach Formuły Student.