Spółka British Automotive Polska S.A., wchodzącą w skład Grupy Kapitałowej British Automotive Holding, przestanie pełnić rolę generalnego importera marek Jaguar i Land Rover z dniem 1 sierpnia 2020 roku. To efekt wypowiedzianej w połowie zeszłego roku umowy importerskiej przez brytyjskiego producenta, który postanowił samodzielnie kontrolować niemały przecież polski rynek.

Grupa BAH nadal ma prowadzić salony dealerskie wspomnianych brytyjskich marek, ale została zmuszona do poszukiwania „czegoś większego”, by mniej boleśnie wyjść z tej kłopotliwej sytuacji. Ratunkiem ma być SsangYong - marka rozpoznawalna, ale nadal niszowa w Polsce. W 2018 roku 23 dealerów SsangYonga sprzedało w sumie 615 samochodów. Zgodnie z listem intencyjnym, BAH ma wyłączność na negocjacje do końca czerwca tego roku.

- Planowane przejęcie sprzedaży importerskiej marki SsangYong w Polsce to kolejny efekt trwającego przeglądu opcji strategicznych BAH. Zdecydowaliśmy się podjąć negocjacje z SsangYong ze względu na duży potencjał tej marki. Wynika on zarówno z obecnej oferty samochodów koreańskiego producenta, ich wysokiej jakości i solidności wykonania, jak również wiąże się z ambitnymi planami rozwojowymi, zakładającymi m.in. wprowadzania na rynek nowych modeli aut. – powiedział Mariusz Książek, prezes i główny akcjonariusz British Automotive Holding, - Nasze know-how i bogate doświadczenie w branży motoryzacyjnej przyniesie sukces marce SsangYong nad Wisłą – dodał Książek.

Mariusz Jakimiuk, obecny Dyrektor Zarządzający Ssangyong, również jest dobrej myśli. - Jestem przekonany, że zmiany właścicielskie przyniosą bardzo pozytywne efekty w postaci zdynamizowania działań zmierzających do budowania siły marki. BAH zapewni wszechstronne wsparcie oraz synergie podejmowanych działań. Nadchodzące premiery produktowe to doskonały moment na zmiany.

Grupa BAH ma ambitne plany co do marki SsangYong na polskim rynku. - Po sfinalizowaniu przejęcia naszym celem na najbliższe lata będzie przybliżenie produktów SsangYong polskim klientom, co spowoduje dynamiczne zwiększenie sprzedaży. Skoncentrujemy się na efektywnych kampaniach marketingowych, budowaniu świadomości marki i działaniach, które pozwolą coraz większej rzeszy klientów doświadczać jakości, niezawodności, wytrzymałości oraz unikatowej stylistyki tych aut. Ponadto, będziemy rozwijać obecność marki w Polsce poprzez wzmocnienie sieci dilerskiej oraz serwisowej. Globalna strategia SsangYong, oparta o intensywny plan inwestycji w rozwój oferty samochodów tej marki, stwarza dla nas dodatkową szansę na wzrost sprzedaży, którą zamierzamy jak najefektywniej wykorzystać – zapowiada Gian Leonardo Fea, pierwszy wiceprezes British Automotive Holding.

SsangYong to najstarszy oraz czwarty co do wielkości producent aut osobowych w Korei Południowej. Jego właścicielem od 2010 roku jest indyjski koncern Mahindra & Mahindra Limited.