Auto Świat Wiadomości Aktualności Zarooq Sand Racer - ambitne buggy

Zarooq Sand Racer - ambitne buggy

Autor Piotr Ceran
Piotr Ceran

Zgrabne autko pochodzące ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich ma być dostępne z silnikiem o mocy nawet 500 KM. Do wyboru będą dwie wersje: drogowa i wyczynowa

Zarooq Sand Racer - ambitne buggy
Zobacz galerię (8)
Zarooq Motors / Zarooq
Zarooq Sand Racer - ambitne buggy

Mało kto zna markę Zarooq i nic w tym dziwnego, bo to producent ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Model Sand Racer nie ma zresztą ambicji, by podbijać rynek SUV-ów. Celem, który przyświecał jego projektantom, było zbudowanie pojazdu zdolnego wygrywać długodystansowe rajdy terenowe, w tym Rajd Dakar.

W wersji drogowej auto ma być również znakomitym narzędziem służącym rozrywce. Oczywiście tylko dla tych, którzy rozrywką nazywają pokonywanie wielkich, piaszczystych wydm na bezkresnej pustyni. No właśnie, nie powinniśmy właściwie mówić o „drogowej” wersji Sand Racera, lecz o „piaskowej”, ale do codziennego użytku.

Nadwozie tego pojazdu wykonane z kompozytów nie jest wcale duże. Ma zaledwie 4,2 m długości i kształt SUV-a-coupé. Niektórzy twierdzą, że jego tył przypomina Alfę Romeo 4C. Do napędu podstawowej wersji służy silnik benzynowy 3.5 V6 o mocy ponad 300 KM, który zamontowano z tyłu.

Dostępne są jednak warianty zdecydowanie bardziej szalone, dysponujące mocą 400 lub 500 koni. Nie jest to przy tym wóz – wbrew pozorom – z napędem na cztery koła. Moment silnika trafia tylko na tylną oś, jak w lekkich, pustynnych buggy. Jako pośrednik służy skrzynia automatyczna. Zaletą Zarooqa jest bardzo mała masa wynosząca nieco ponad tonę. Więcej będzie ważyć „cywilny” wariant z systemem multimedialnym, komfortowymi siedzeniami i większą liczbą spojlerów.

Sand Racer nie jest jednak dziełem arabskich inżynierów. Powstał przy współpracy z hiszpańską firmą Campos Racing, która odnosiła sukcesy w wyścigach torowych GP2 i Formule 3. Z jednej strony mamy więc wykonawcę z doświadczeniem w sporcie, z drugiej jednak – bez osiągnięć w rajdach terenowych.

Zarooq zapowiada, że auta będą się ścigać w lokalnych zawodach offroadowych. Na rok 2016 zaplanowano zmontowanie ok. 20 egzemplarzy. Ceny mają się zaczynać od 100 tys. dolarów.

Autor Piotr Ceran
Piotr Ceran
Powiązane tematy:4x4buggyWiadomości
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków