Auto Świat Wiadomości Aktualności Znamy wyniki testów nowej opony Michelin Pilot Sport 4S

Znamy wyniki testów nowej opony Michelin Pilot Sport 4S

Debiutująca na targach w Detroit letnia opona Michelin Pilot Sport 4S, przeznaczona do aut sportowych, zaliczyła pierwsze testy drogowe. Czy nowa opona godnie zastąpi swoją poprzedniczkę – Michelin Pilot Super Sport?

Michelin Pilot Sport 4s
Materiały prasowe
Michelin Pilot Sport 4s

Opona Michelin Pilot Sport 4S zastąpiła zbierający bardzo dobre recenzje model Pilot Super Sport, który trafiał nie tylko do mocnych odmian BMW i Mercedesa, ale także do modeli takich marek jak Ferrari, Porsche czy Bentley.

Letnia opona Michelin Pilot Sport 4S dostępna jest w 35 rozmiarach, w szerokościach od 225 mm do 345 mm, o profilu od 30 do 45, oraz średnicy obręczy 19-20 cali. Zgodnie z zapowiedziami producenta, debiutujący model opon ma zapewniać jeszcze lepsze parametry zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Tym bardziej z niecierpliwością czekaliśmy na wyniki pierwszych testów drogowych, w których nowy model opony Michelin skonfrontowano z najgroźniejszymi rywalami.

Żródło: Onet

Okazuje się, że konstruktorzy firmy Michelin nie rzucali słów na wiatr, bo zarówno w testach przeprowadzonych przez niemiecki TÜV SÜD, jak i DEKRĘ, debiutujący na rynku Pilot Sport 4S potwierdził dominację marki w segmencie opon do aut sportowych.

Do testów trafiły opony Michelin Pilot Sport 4S w rozmiarze 255/35 19 96Y XL. Konkurenci to: Continental SportContact 6, Pirelli PZero Nero GT, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, Dunlop Sport Maxx RT 2 i Bridgestone Potenza S001.

Podczas prób okazało się, że nowa opona nie tylko zyskała lepszy wygląd, ale także stała się efektywniejsza na drodze – szybciej zatrzymuje auto zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, a dzięki niej auto osiąga najlepsze czasy okrążeń na torze.

Wyniki testu

Żródło: Michelin

Do zatrzymania z prędkości 100 km/h Michelin Pilot Sport 4S na suchej nawierzchni potrzebuje zaledwie 33,66 m. Zbliżony, choć nieco gorszy, rezultat uzyskały wyłącznie Continental SportContact 6 – inni rywali potrzebowali od 1,5 do prawie 4 m więcej.

Także na mokrej nawierzchni Michelin był bezkonkurencyjny. Do wyhamowania z prędkości 80 km/h samochód wyposażony w opony Pilot Sport 4S potrzebował 27,73 m. Do tego wyniku zbliżyły się tylko opony marki Goodyear i Dunlop – inni rywale mieli już znacznie dłuższą drogę hamowania.

Żródło: Michelin

Opony Michelin zapewniają także lepszą przyczepność niż konkurenci – potwierdzają to czasy okrążeń testowej pętli. I w tym przypadku Pilot Sport 4S był bezkonkurencyjny. Co ważne, lepsze parametry nie zostały okupione niższą trwałością – a wręcz przeciwnie. Według badań przeprowadzonych przez DEKRĘ nowy model opony Michelin jest znacznie trwalszy od konkurentów. Zgodnie z testami przeprowadzonymi w lipcu poprzedniego roku, opony te powinny przejechać więcej o ponad 2600 km niż drugie w zestawieniu Dunlopy i o ponad 22 300 km więcej niż najgorsze w tej kategorii Continentale.

Materiał powstał przy współpracy z firmą Michelin.