Auto Świat Wiadomości Auto Świat 34/2019

Auto Świat 34/2019

Autor Stanisław Sewastianowicz
Stanisław Sewastianowicz

Gospodarki wielu krajów Unii Europejskiej zaczynają przeżywać spowolnienie tempa rozwoju, a nawet stagnację i pierwsze oznaki załamania wzrostu PKB w porównaniu z poprzednimi latami. Dotyczy to wielu dziedzin, a motoryzacja jest najlepszym chyba wskaźnikiem pogarszania się nastrojów.

Auto Świat 34/2019
Auto Świat
Auto Świat 34/2019

We Włoszech, Wielkiej Brytanii, Francji, czyli na największych rynkach samochodowych Europy, spada sprzedaż nowych aut. W Niemczech również nie widać optymizmu, a tamtejsze fabryki zwolniły tempo i notują spadek produkcji o kilka procent w porównaniu z ubiegłym rokiem. A to przecież największy producent samochodów w Europie, który poza tym jest głównym odbiorcą większości podzespołów motoryzacyjnych wytwarzanych w polskich fabrykach.

W związku z brexitem nie wiadomo, jaka ostatecznie będzie sytuacja w fabrykach samochodów na Wyspach Brytyjskich, do których również dostarczamy od nas podzespoły. Firma AutomotiveSuppliers szacuje, że w tym roku wartość eksportu polskiej branży motoryzacyjnej spadnie do 25 mld wobec 26 mld euro w 2018 roku. Trzeba tu zaznaczyć, że od kilku dobrych lat wartość ta sukcesywnie rosła. Teraz trend się odwraca.

Również w Polsce fabryki Fiata i Opla produkują o ok. 8 proc. mniej samochodów osobowych niż przed rokiem. W Gliwicach już niebawem będą powstawać tylko pojazdy dostawcze, na które popyt na razie się nie zmniejsza. Sytuacja branży może być jeszcze trudniejsza, gdyż w 2020 roku wejdą ostrzejsze przepisy dotyczące emisji CO2, które z pewnością spowodują dużo zamieszania i wyższe ceny nowych samochodów. 

Zapraszamy do lektury najnowszego numeru Auto Świata

Auto Świat 34/2019
Auto Świat 34/2019Żródło: Auto Świat
Autor Stanisław Sewastianowicz
Stanisław Sewastianowicz
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków