W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
BMW serii 3 — druga aktualizacja
Obecna generacja "trójki" w 2022 r. przeszła modernizację. Główne zmiany znajdziemy we wnętrzu. Pojawił się w nim m.in. najnowszy kokpit z dużym zakrzywionym ekranem łączącym cyfrowy zestaw wskaźników i centralny wyświetlacz dotykowy. Następna aktualizacja miała miejsce w połowie 2024 r., więc model ten jest ciągle na czasie. Ponownie lekko odświeżono stylistykę i wprowadzono nowe wyposażenie. Ponadto obsługę ułatwiają nowy system operacyjny BMW 8.5 i udoskonalony kontroler iDrive z funkcją QuickSelect, a nawigacja zyskała funkcję Augmented View.
BMW serii 3 — rozbudowana gama silników
W ofercie serii 3 znajdziemy zarówno silniki benzynowe (moc od 156 do 374 KM), jak i diesle (150-340 KM). Dostępna jest również hybryda typu plug-in o mocy systemowej wynoszącej 292 KM, która teraz może przejechać w trybie elektrycznym do 101 km (wg WLTP). Obecnie wszystkie odmiany współpracują wyłącznie z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, a najmocniejsze wersje są napędzane na wszystkie koła (xDrive). Oczywiście w ofercie jest jeszcze sportowe BMW M3 o mocy nawet 510 KM, ale to już zupełnie inne auto.
BMW serii 3 Touring — większe i praktyczniejsze
Wróćmy jeszcze do Turinga, czyli do odmiany kombi BMW serii 3. Ma ona 500-litrowy bagażnik, więc o 20 l większy, jednak ważniejszy od pojemności jest zdecydowanie łatwiejszy dostęp do tej przestrzeni niż w sedanie. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń załadunkowa już zdecydowanie rośnie — do 1510 l (odpowiednio 410 l i 1420 l w hybrydzie plug-in). Ponadto więcej miejsca mają pasażerowie w drugim rzędzie. Co istotne, w tej wersji "trójka" również wygląda zgrabnie i dynamicznie. Oferta jest taka sama w obu wariantach nadwozia.