W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Citroën ë-C3 pozytywnie zaskakuje
Miejski hatchback atrakcyjnie się prezentuje, zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Okazuje się także wygodnym środkiem transportu — jest dość wysoki (1,57 m) i ma spory prześwit (16,3 cm), więc oferuje sporo miejsca w środku i bez trudu pokonuje miejskie przeszkody. Z kolei 4,01 m długości pozwala na bezproblemowe manewrowanie w ciasnych miejscach. Nowoczesny jest także kokpit francuskiego malucha. Przed kierowcą nie znajduje się tradycyjny zestawu wskaźników, tylko wąski wyświetlacz zlokalizowany nad spłaszczoną kierownicą. Większością funkcji steruje się za pomocą centralnego ekranu dotykowego o przekątnej 10,25 cala.
Citroën ë-C3 jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 113 KM, który zapewnia wystarczające osiągi (0 do 100 km/h w czasie 10,6 s) i okazuje się ekonomiczny. Nie trzeba martwić się o zasięg, pełny akumulator o pojemności 44 kWh umożliwia przejechanie do 320 km (wg cyklu WLTP). Auto można ładować prądem stałym z maksymalną mocą nawet 100 kW — wtedy wystarczy tylko 26 minut, żeby zwiększyć poziom baterii z 20 do 80 proc. Do wyboru są dwie baterie, nowością jest mniejsza bateria z zasięgiem Urban Range do 200 km (wg cyklu WLTP). To pierwszy model tej klasy standardowo wyposażony w zawieszenie i fotele Advanced Comfort, znane z większych Citroenów, które zapewniają niezwykle komfortową jazdę.
Citroën ë-C3 Aircross jeszcze praktyczniejszy
Jeśli e-C3 jest dla ciebie za małe, Citroen proponuje odmianę Aircross, czyli modnego i jeszcze praktyczniejszego crossovera. Samochód ma prawie 4,4 m długości i jeszcze wyższy prześwit (19,3 cm). Wewnątrz mogą się znaleźć aż trzy rzędy siedzeń, dostępna jest też pięcioosobowa odmiana, która zaskakuje przestronnością na tylnej kanapie. W zależności od konfiguracji standardowa pojemność bagażnika wynosi od 330 do 460 litrów.
Citroen C3 Aircross również może być stuprocentowo elektryczny o mocy 113 KM mocy. W tym przypadku do wyboru są dwie wielkości akumulatora - 44 lub 54 kWh. Pierwszy może przejechać do 300 km na jednym ładowaniu, a drugi nawet do 400 km. Prędkość maksymalną ograniczono do 145 km/h. Samochód można naładować od 20 do 80 proc. w 28 minut przy użyciu ładowarki DC. Samochód, jak an Citroena przystało, również czaruje wysokim komfortem jazdy nawet na gorszej jakości drogach.
Nowy Citroën ë-C3 lub ë-C Aircross — warto skorzystać z dopłat
Ceny obu prezentowanych modeli Citroena można dodatkowo obniżyć, ponieważ spełniają one warunki państwowego programu dopłat do zakupu nowych elektryków. Są one przeznaczone dla osób fizycznych i jednoosobowych działalności gospodarczych — do zakupu, leasingu lub wynajmu długoterminowego. Maksymalnie można uzyskać do 40 tys. zł dopłaty do zakupu nowego samochodu osobowego z napędem elektrycznym, którego cena nie przekracza 225 tys. zł netto.
Warto wiedzieć, że francuska marka oferuje dodatkową ochronę "Citroën We Care", obejmującą główne podzespoły samochodu (silnik, skrzynia biegów, układ przeniesienia napędu) przez okres do 8 lat od daty wydania pojazdu lub do osiągnięcia 160 tys. km przebiegu (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej). Dodatkową ochronę można aktywować podczas regularnych przeglądów okresowych w sieci Citroëna.